پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۰۵
کد خبر: ۹۲۷۹۴
|
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷
نود و دومین جلسه چهارشنبه هنر با بازدید رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از هنرستان هنرهای زیبای پسران و دیدار با محمود عزیزی، محمدعلی بهمنی و مینا آقازاده برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نود و دومین نشست چهارشنبه هنر، دیدار هنرمندان با رییس و معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران روز چهارشنبه ۳ خرداد ماه برگزار شد.
محمود صلاحی، رییس و امیر عبدالحسینی، معاون هنری سازمان فرهنگی هنری، کیهان محمدخانی، قائم‌مقام سازمان زیباسازی شهر تهران و محمود عزیزی، چهره صاحب‌نام هنر نمایش با حضور در هنرستان هنرهای زیبای پسران از این مکان بازدید کردند و با احسان آقایی، مدیر این هنرستان به گفت‌وگو پرداختند.


در این بازدید بر همکاری بیشتر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با هنرستان هنرهای زیبای پسران تاکید شد و گفت‌و‌گوهای اولیه برای بهبود وضعیت ساختمان این هنرستان انجام شد.
صلاحی در این باره عنوان کرد: مراکز فرهنگی هنری گوناگونی مانند سینما آزادی، پردیس ملت، پردیس تئاتر تهران، بیش از ۴۰۰ کتابخانه و... به همت شهرداری تهران ساخته شده‌اند و فعالیت‌های این‌چنینی اساساً باید به عهده شهرداری‌ها باشد تا مردم بتوانند بهترین استفاده را ببرند.
بازدید از نگارخانه هنرستان هنرهای زیبای پسران و آثار هنری هنرجویان شامل نقاشی، تصویرسازی، مجسمه‌سازی و طراحی پوستر از دیگر برنامه‌های این هفته چهارشنبه هنر بود.


در دیگر دیدار نود و دومین چهارشنبه هنر محمود عزیزی، کارگردان و بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون با رییس سازمان فرهنگی هنری ملاقات کرد و گفت: در دنیا شهرداری‌ها در فعالیت‌های فرهنگی و هنری حرف اول را می‌زنند. در هنر تئاتر باید حمایت صورت بگیرد. اهالی تئاتر قشر تحصیل‌کرده هستند و به طور میانگین مدرک تحصیلی لیسانس دارند. ولی اقتصاد هنر در حال حاضر به درستی هدایت نمی‌شود.


وی ادامه داد: این همه می‌گوییم اقتصاد مقاومتی، ولی سریال تلویزیونی برای اشراف خوب است و برای قشر ضعیف حاصلی جز حسرت ندارد. در فرهنگستان هنر گروهی تشکیل داده‌ایم و از بزرگان تئاتر دعوت کرده‌ایم و برای اینکه میراث ملی‌مان را حفظ کنیم به الگویی شبیه به موزه سینما رسیدیم، اما موزه تئاتر نیاز به تولید زنده دارد. باید گروهی آموزش داده شوند که به طور دائم در محل موزه تئاتر، نمایش‌های قدیمی ما را باز اجرا کنند.


در پایان دیدار با این هنرمند پیشکسوت مقرر شد محمود عزیزی در عرصه آموزش هنر نمایش در محل پردیس تئاتر تهران همکاری کند.
دیدار با محمدعلی بهمنی و مینا آقازاده، شاعران شناخته‌شده آخرین برنامه چهارشنبه هنر این هفته بود که در این دیدار درباره کانون‌ها و محافل ادبی بحث و گفت‌وگو شد.
نظر شما