پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۴۸
کد خبر: ۹۲۸۰۰
|
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱
محفل مثنوی‌خوانی قدمعلی سرامی شنبه۶ خرداد ‌ماه ساعت ۱۷ با حضور علاقه‌مندان به شعر و ادب پارسی در فرهنگ‌سرای فردوس برگزار می‌شود.
محفل ادبی «مثنوی خوانی» با قدمعلی سرامی در فردوسبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سلسه محافل ادبی مثنوی‌خوانی با هدف خوانش و بررسی مثنوی مولوی با حضور  قدمعلی سرامی و علاقه‌مندان به شعر و ادب پارسی برگزار می‌شود.

این نشست‌ها به منظور توجه به مثنوی و بهره‌گیری از تمثیلات آن برای ارائه مفاهیم تعلیمی و معرفتی در روزگار معاصر، توسعه فعالیت‌های فرهنگی و ادبی، آشنا کردن عموم علاقه‌مندان با مباحث کاربردی کتاب ارزشمند مثنوی معنوی مولانا، ارتقای دانش و بینش شرکت‌کنندگان و آشنا کردن با فرهنگ و ادبیات غنی ایران زمین برگزار می‌شود.

 قدمعلی سرامی یکی از پنج استاد بر‌تر شاهنامه‌پژوه ایران به انتخاب نخستین دوره جایزه پژوهش پروفسور آقا بزرگ در سال ۱۳۹۰ است که از اساتید وی می‌توان به عبدالحسین زرین‌کوب، ذبیح‌الله صفا، حسن می‌نوچهر، پرویز ناتل خانلری، بدیع‌الزمان فروزانفر، جلال‌الدین همایی و بهرام فره‌وشی اشاره کرد.

علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند به فرهنگ‌سرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از چهارراه شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر نیز با شماره تلفن ۴۴۰۵۸۹۰۰ تماس بگیرند.
نظر شما