پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۴۶
کد خبر: ۹۲۸۶۱
|
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴
همزمان با گشایش بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در مصلای امام خمینی تهران، فرهنگ‌سرای بندگی با برپایی ۲۸ غرفه و اجرای برنامه‌های صحنه‌ای تا روز ۲۲ خرداد پذیرای روزه داران در این نمایشگاه است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، «فرهنگ‌‌سرای بندگی» عنوان یکی از برنامه‌های ویژه‌برنامه «برآستان جانان» است که از سوی سازمان فرهنگی هنری در ماه مبارک رمضان تدارک دیده شده است و از ۸ تا ۲۲ خردادماه همزمان با گشایش بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در مصلای امام خمینی تهران، هر شب از ساعت ۱۹ تا ۲۴ پذیرای شهروندان روزه‌دار خواهد بود.

این برنامه در فضای باز مصلی با برپایی ۲۸ غرفه با عناوین متفاوت از جمله: نمایشگاه کتاب، گفت‌وگوی دینی، حجاب، رادیو رمضان، کتاب من، غرفه رازهای آسمانی، سبک زندگی، سلامت و طب اسلامی، مشاوره و آموزش عمومی و عناوین دیگر از سوی مراکز سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برپا شده است. 

بخش دیگر برنامه‌ «فرهنگ‌سرای بندگی» برپایی برنامه زنده صحنه‌ای است که با کمک نمایشگاه قرآن برگزار می‌شود. در برنامه زنده صحنه‌ای هر شب از ساعت ۲۰ تا اذان مغرب و عشاء تلاوت آیاتی از قرآن کریم، مناجات و قرائت اذان توسط قاریانی همچون؛ حبیب صداقت، محمد جواد موسوی، صالح اطهری فرد، مرتضی یادگاری، حمیدرضا احمدی و... خوانده می‌شود. بعد از اذان از ساعت ۲۱:۳۰ و با سرود ملی جمهوری اسلامی بخش دوم برنامه زنده صحنه‌ای آغاز می‌شود. 

در این برنامه از ساعت ۲۱:۵۰ تا ۲۲ هر شب آیاتی از قران کریم توسط قاریانی همچون؛ احمدی وفا، سعیدیان، پور زرگری، مجتبی محمد بیگی و... تلاوت می‌شود. اجرای دعای عقد اخوت، تجلیل از خانوده شهدای مدافعان حرم و روایتگری زندگی شهدا از دیگر برنامه‌های زنده صحنه‌ای‌ است. 
 
کارشناسان مذهبی همچون؛ حجت الاسلام جعفرپور و حجت الاسلام صنیعی تهرانی از ساعت ۲۲:۰۵ تا ۲۲:۲۰ حضور دارند و در خصوص مسائل قرأنی، مذبی و دینی سخنرانی می‌کنند. حضور شاعرانی چون؛ عرفان‌پور، اسفندقه، رجاور، نفیسه سادات رضوی و قاریان نوجوان و اجرای تواشیح (همخوانی) از بخش‌های دیگر این برنامه است که هر شب از ساعت ۲۲:۳۰ تا ۲۲:۴۵ برگزار می‌شود. همچنین مسابقه‌هایی ویژه کودکان و بزرگسالان با موضوع‌های مختلف از ساعت ۲۲:۵۵ تا ۲۳:۰۵ برگزار می‌شود. برنامه‌ زنده صحنه‌ای هر شب با دعاخوانی یکی از قاریان؛ سعیدیان، پورزرگری و قربانعلی به کار خود پایان می‌دهد.
 
فرهنگ‌سرای بندگی به مناسبت ماه مبارک رمضان از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، با برپایی ۲۸ غرفه و اجرای برنامه زنده صحنه‌ای (با همکاری نمایشگاه قرآن) از دوشنبه ۸ تا ۲۲ خرداد در مصلی تهران میزبان روزه‌داران است.

نظر شما