جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۵۴
کد خبر: ۹۲۸۷۷
|
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱
روز گذشته با حضور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، «فرهنگ‌سرای بندگی» به طور رسمی آغاز به کار کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، عصر روز گذشته (سه‌شنبه ۹ خردادماه) با حضور حجت‌الاسلام حسن ناصری‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و جمعی از مدیران این سازمان «فرهنگ‌سرای بندگی» در مصلی امام خمینی (ره) آغاز به کار کرد.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ابتدای این مراسم با خوانش بخش‌هایی از نامه امام علی (ع) به امام حسن (ع) گفت: امام علی (ع) در آغاز این نامه با کلماتی واقع بینانه خود و فرزندش را به مثابه دو انسان طبیعی توصیف می‌کند و سپس به اهمیت چنین نامه‌ای به فرزندش یاد می‌کند و اینکه بدین منظور آن را نگاشته است که چونان پشتیبانی برای فرزندش باشد.

وی افزود: قدری تأمل در تاریخ انسان را نجات می‌دهد. عمربن سعد آدم جنگاوری نبود برای وجاهت دینی و جایگاه تقوایی‌اش انتخاب شد برای بدترینِ کارها.


«فرهنگ‌سرای بندگی» آغاز به کار کرد

وی افزود: فرهنگ‌سرای بندگی و این جریان عظیم فرهنگی که برخواسته از معنویت این ماه است به ما یک چیز را یادآوری می‌کند که بزرگان عالم نسبت به این عالم یک چیز فهمیدند، «آنهایی که با خدا بودند توانستند توشه‌شان را پر کنند و کسانی که به نفع خودشان رفتار کردند، اعتبارشان از دست رفت.»

حجت‌الاسلام ناصری‌پور ادامه داد: در تاریخ هم دیده‌ایم که در شهری مشهور به شهر عاشقان امام علی (ع)، وقتی مردم به کارزار انتخاب رسیدند ۳۰ هزار نفر در برابر ۸۳ نفر ایستادند. حق و باطل از روز ازل تا به ابد در مقابل هم‌اند. این روزها هم شاید شمشیری به روی هم نکشند اما با کوران فرهنگی هر روز به طریقی جوانان ما را به پرتگاه‌های می‌کشند. حتی برای یک جوان ما برنامه‌ریزی دارند و تنها وظیفه ما این است که در برابر این طوفان بایستیم.

وی ادامه داد: فرهنگ‌سرای بندگی در شب‌های نورانی ماه رمضان، از این فضای مقدس، از همه طرق چه از راه رسانه ملی و چه از راه فضای مجازی تنها و تنها می‌خواهد این حرف را به گوش همه برساند که فضای فکری و تمامی قلب مؤمنان باید مملو از خدا باشد.

«فرهنگ‌سرای بندگی» آغاز به کار کرد

اجرای سرود توسط گروه مهر ولایت از دیگر بخش‌های افتتاحیه رسمی فرهنگ‌سرای بندگی بود.

«فرهنگ‌سرای بندگی» تا ۲۲ خردادماه همزمان با بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در مصلای امام خمینی تهران، هر شب پیش از افطار تا پاسی از شب پذیرای شهروندان خواهد بود. 

این برنامه در فضای باز مصلی با برپایی ۲۸ غرفه با عناوین متفاوت از جمله: نمایشگاه کتاب، گفت‌وگوی دینی، حجاب، رادیو رمضان،  کتاب من، غرفه رازهای آسمانی، سبک زندگی، سلامت و طب اسلامی، مشاوره و آموزش عمومی و عناوین دیگر از سوی مراکز سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برپا شده است. 

«فرهنگ‌سرای بندگی» آغاز به کار کرد

بخش دیگر برنامه‌ «فرهنگ‌سرای بندگی» برپایی برنامه زنده صحنه‌ای و برگزاری برنامه‌های متنوعی چون جزء خوانی قرآن کریم، شعرخوانی و سرود، تواشیح و مسابقه، دعا خوانی، قرائت مجلسی قرآن، سخنرانی کارشناس خانواده و... را در بر می‌گیرد که این برنامه‌ها از شبکه قرآن پخش خواهد شد. 

نظر شما