پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۱۶
کد خبر: ۹۲۸۸۴
|
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲
رضا دوستعلی مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۵ همزمان با گشایش نمایشگاه بین المللی قران کریم از برپایی غرفه ترویج نماز در قالب فرهنگ‌سرای بندگی در مصلی تهران خبر داد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، رضا دوستعلی مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۵، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص توجه نهادهای فرهنگی به ترویج فرهنگ نماز اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند: "همه بدانند که یکی از مؤثرترین راه ها برای کاستن آسیب های اجتماعی، ترویج نماز است. به این‌ که حتی یک نفر از جوانان و نوجوانان کشور، در نماز سهل‌ انگاری نکند همت گمارید. این یکی از بهترین راه ها برای سلامت معنوی و روحی مردم ما و جامعه ما است به این ‌که همگان فرا بگیرند و عادت کنند که نماز را با خشوع و حضور قلب به ‌جا آورند، همت گمارید."
 
وی عنوان کرد: برهمین اساس فرهنگ‌سرای خاوران وظیفه خود می‌داند همزمان با گشایش بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌‌المللی قرآن کریم در مصلای امام خمینی تهران، با برپایی غرفه «فرهنگ‌سرای بندگی» که از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تدارک دیده شده است، با کاوش و بررسی یکي از ارکان و ستون‌هاي دين مبين اسلام يعني نماز، عمودي که بدون آن خيمه دين پابرجا نمي‌ماند با ارائه اینفوگرافی‌هایی در خصوص راه ترویج نماز، شیوه‌های جذب نماز برای کودکان، آثار اجتماعی، دنیوی-معنوی و برکات نماز، ابتدا تاريخچه‌اي از جايگاه نماز و فلسفه و اسرار آن در کلام ائمه و بزرگان دين را اشاعه داده و به عوامل حضور قلب انسان در عبادت و نيايش و رجاء حاصل از آن در دل بپردازد.
 
رضا دوستعلی عنوان کرد: اسرار نماز هرگز به تمامي قابل فهم و درک نيست، اما بر انسان خاکی فرض است که با استعانت از کلام قرآن و احاديث به حدّ توان در رسيدن به اين سر چشم زلال بکوشد.
 
وی ادامه داد: هرچه از فواید نماز و تاثیری که در زندگی افراد دارد گفته شود باز هم نتوانسته ایم نماز را به طور کامل به مردم معرفی کنیم اما با برپایی چنین نمایشگاهی که با هدف معرفی و ترویج نماز برپا شده است، ارزش گذاری دوباره ای در این باره صورت می گیرد.
 
وی تصریح کرد: فرهنگسرای بندگی فرصت دوباره ای برای همه ماست تا با تفکر درباره نماز و توجه ویژه به آن بتوانیم از این ظرفیت عظیم وهدیه خداوند استفاده کنیم.

رئیس فرهنگسرای خاوران خاطر نشان کرد: الحمدالله در جامعه ورزشی، هنری، سیاسی و اجتماعی شاهد حضور قشر با اخلاق و متدین هستیم و همه تلاش ما در این نمایشگاه نشان دادن رابطه خوب چهره ها با نماز است تا از طریق الگو گیری بهترین تاثیر را ایجاد نماییم.

دوستعلی افزود: همچنین نمایش تصاویر شهدا و ایثارگران به هنگام اقامه نماز در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل نیز در کنار عکس شخصیت های معروف بخش دیگری از این غرفه می‌ باشد.
با عنایت به اهمیت فریضه نماز در حاشیه ی برگزاری این غرفه با استفاده از امکانات دیداری و شنیداری در قالب پخش ویدئو کلیپ یا فیلم کوتاه از سخنان بزرگان و علمای دینی با محتوای آموزشی و تشویقی نماز، گامی دیگر در جهت توسعه ی فرهنگ نماز برمی داریم.

"فرهنگسرای بندگی" سوم رمضان در مصلای امام خمینی تهران گشایش یافت و تا هفدهم ماه مبارک رمضان از ساعت 17 تا ۲۴ پذیرای شهروندان روزه‌ دار خواهد بود.
نظر شما