شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۴۲
کد خبر: ۹۲۹۰۱
|
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵
سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌کند
مراسم عزاداری به مناسبت سالروز وفات حضرت خدیجه (س) با عنوان «چشمه کوثر» روز دوشنبه ۱۵ خرداد ماه در مسجد حضرت خدیجه (س) برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ویژه‌برنامه سالروز وفات حضرت خدیجه کبری (س) با عنوان «چشمه کوثر» روز دوشنبه ۱۵ خرداد ماه ساعت ۱۸:۳۰ تا اذان مغرب در مسجد حضرت خدیجه (س) واقع در ورودی بوستان بهشت مادران برگزار می‌شود.

هدف از برگزاری این برنامه تعظیم شعائر و بزرگداشت مقام همسر پیامبر گرامی اسلام است، بانویی که مقام معظم رهبری درباره ایشان می‌فرمایند: «جناب خدیجه (س) حقیقتاً مظلوم است؛ به خاطر اینکه شرف همسری پیغمبر در مورد ایشان دارای یک ارزش مضاعف است؛ دیگران مشرف به شرف همسری پیغمبر شدند لکن این رنج‌هایی را که پیغمبر در عمده دوران رسالت به آن‌ها مبتلا بودند ندیدند. ده سال در مدینه بود، خب عزت بود، احترام بود و زندگی راحت بود نسبت به آن دوره؛ جناب خدیجه (س) دوره رنج پیغمبر را، دوران سختی‌های پیغمبر را تحمل کردند و دیدند. اولاً خود این نفس ایمان آوردن به پیغمبر – که اولین کسی که ایمان آورد امیرالمؤمنین و حضرت خدیجه بودند – یک امتیاز بزرگ است، یک ارزش بالایی است، عبور کردن و صرف‌نظر کردن از عقایدی که انسان سال‌های متمادی با آن‌ها زندگی کرده آسان نیست. برای ما پیش نیامده یک چنین چیزی تا بفهمیم چقدر مشکل و مهم است. ایشان با آن فطرت پاک، صدق قضیه را، حقانیت قضیه را بلافاصله فهمید؛ تا پیغمبر را دید با آن حال - آن حالت معروف و مذکور در کتاب‌ها – که از حرا برگشته بود فهمید که یک حادثه مهم اتفاق افتاده و قلب مبارکش مجذوب شد و ایمان آورد. بعد پای این ایمان ایستاد.»

برنامه «چشمه کوثر» با اجرای حسن سلطانی برگزار می‌شود و قرائت قرآن توسط سعید پرویزی، شعرخوانی توسط وحید قاسمی و مدیحه‌سرایی و ذکر مصیبت توسط مرتضی طاهری و روح‌الله بهمنی از دیگر بخش‌های آن خواهد بود. 

همچنین در پایان این مراسم که به همت مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۸ اجرا می‌شود، افطاری ساده در میان حاضران توزیع خواهد شد. 

علاقه‌مندان برای حضور در سوگواره «چشمه کوثر» می‌توانند به نشانی بزرگراه حقانی، ورودی جلفا، بوستان بهشت مادران، مسجد حضرت خدیجه (س) مراجعه کنند. 

نظر شما