جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۱۱
کد خبر: ۹۲۹۰۲
|
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶
نود و سومین دیدار صمیمی هنرمدان با رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با عنوان «چهارشنبه هنر» با حضور جمعی از نمایشگاه‌گردانان (کیوریتور) بین‌المللی برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نشست «چهارشنبه‌های هنر» که به‌منظور دیدار هنرمندان با رییس و معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود، در نود و سومین نوبت خود در روز چهارشنبه ۱۰ خردادماه به دیدار جمعی از هنرمندان برجسته از حوزه‌های مختلف اختصاص داشت.

دیدار نخست این روز با حضور جمعی از  نمایشگاه‌گردانان (کیوریتور) بین‌المللی برگزار شد. امیرعبدالحسینی معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درباره چرایی حضور این هنرمندان در ایران گفت: به تازگی نمایشگاهی به همت سعید روانبخش مدیر موسسه چارسوی هنر به دبیری فرشته موسوی از چهره‌های شاخص کیوریتوری در جهان با موضوع نگاه معاصر به فرش سنتی ایران در این موسسه برگذار شد.

وی افزود: مایل بودیم که این اتفاق در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) برگزار شود چرا که ما در این مجموعه فرش نفیسی از دوره صفویه را نیز نگه‌داری می‌کنیم. اما با توجه به اینکه زمان حضور هنرمندان در ایران محدود بود و اجرایی شدن نمایشگاه  در بخش خصوصی برنامه‌ریزی شده بود، اجرای نمایشگاه ممکن نبود. اما امیدواریم این حضور مقدمه‌ای برای برگزاری نمایشگاهی توسط این گروه در آینده‌ای نزدیک باشد.

نود و سومین چهارشنبه هنر با حضور جمعی از نمایشگاه‌گردان‌های بین‌المللی برگزار شد

دکتر منویل انجل از انگلستان، ویپش پریچنونت از تایلند، تامی وتنبا از تایلند، ایمیلی کاستر از آمستردام هلند، دکتر ویویانا چچیا، علی موسوی هنرمند ایرانی ساکن لندن و فرشته موسوی دبیر این نمایشگاه هنرمند ایرانی ساکن لندن و سعید روانبخش استاد دانشگاه هنر و مدیر عامل موسسه چارسوی هنر، هنرمندانی بودند که در این روز با محمود صلاحی دیدار کردند. شهرام بابایی مدیر هنرهای تجسمی و امور موزه‌ها این هنرمندان را همراهی می‌کرد.

فرشته موسوی درباره نمایشگاه فرش گفت: این نمایشگاه بخشی از یک پروژه چند وجهی بود. سمپوزیوم دوروزه‌ای با حضور این هنرمندان بین‌المللی برای موزه‌داران و کیوریتور‌های ایرانی برگزار شد تا رابطه هنر و مردم را بیش از پیش نزدیک کنیم. این که فرش را به عنوان موضوع این نمایشگاه قرار دادیم این بود که فرش در زبان ما چیزی است که می‌گسترانیم و هدف ما این بود که در این گستره، به هنر به نوعی دیگر نگاه کنیم.

این هنرمند اضافه کرد: البته مردم تهران بیش از مردم دیگر کشورها به هنر توجه دارند، در بسیاری از کشورها مخاطبان هنر، تنها خود هنرمند هستند. اینکه مردم این شهر این تمایل را به هنر دارند حتما به نهادهای فرهنگی، چون سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران مربوط است.

محمود صلاحی در پاسخ به سوال یکی از میهمانان درباره جزئیات فعالیت این سازمان در حوزه هنری گفت: سازمان فرهنگی هنری با 33 گالری، 18 موزه، خانه موزه و باغ موزه، پردیس‌های سینمایی و پردیس تئاتر و بیش از 400 کتابخانه، 34 فرهنگ‌سرا، 200 خانه فرهنگ در 700 نقطه تهران با بیش از 3هزار نیرو کار در هر روز میزبان 500هزار شهروند است. ما بزرگترین سازمان غیر دولتی فرهنگی هنری هستیم.

وی افزود: ما از حضور هنرمندان بین‌المللی بهره‌های فراوانی برده‌ایم. لخ مایوفسکی دبیر دوسالانه پوستر ورشو، اشتفان بوندی هنرمند سرشناس سوئیسی و گونتر اوکر هنرمند صاحب‌نام از کشور آلمان در این سالها در مراکز فرهنگی هنری حضور داشتند و نمایشگاه و ورک‌شاپ‌هایی با حضور این هنرمندان برگزار شد. ما هر ماه با برگزاری «تولد ماه» جشن تولد یک هنرمند ایرانی برجسته را جشن می‌گیریم. 

نود و سومین چهارشنبه هنر با حضور جمعی از نمایشگاه‌گردان‌های بین‌المللی برگزار شد

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری در پاسخ به سوال دیگری درباره فعالیت‌های ادبی سازمان نیز گفت: مدیریت ادبی سازمان در زیرمجموعه معاونت هنری فعال است، نشر شهر موسسه وابسته به سازمان نیز یکی از فعال‌ترین نشرهاست و هم این روزها مشغول آخرین مراحل آماده‌سازی بزرگترین باغ کتاب جهان با 70هزار متر فضای مسقف اس
وی اضافه کرد: من 95 هفته است که به عنوان مدیر این سازمان معرفی شده‌ام و این نود و سومین نشست چهارشنبه‌های هنر است. من هر چهارشنبه چهره به چهره هنرمندان با آنها به گفت‌وگو نشسته‌ام که بسیاری از فعالیت‌ها و برنامه‌های پر مخاطب سازمان از دل همین نشست‌ها و به پیشنهاد خود هنرمندان برپا شده است.

در پایان این نشست نیست پیشنهاداتی از سوی فرشته موسوی و سعید روانبخش مطرح شد که برای بررسی در دستور کار قرار گرفت.

این هنرمندان بین‌المللی امشب پس از بازدید از موزه هنرهای دینی امام علی(ع) در ضیافت شامی میهمان معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران هستند.

نود و سومین چهارشنبه هنر با حضور جمعی از نمایشگاه‌گردان‌های بین‌المللی برگزار شد

در این روز همچنین رییس سازمان با هنرمندانی چون محمدمهدی صمیمی، فاطمه طارمی و عبدالرحیم سعیدی راد هر سه از شاعران به‌نام آیینی و عبدالغفار کاکایی مدیر باغ موزه هنر ایرانی و حسین مسافر آستانه مدیر پردیس تیاتر تهران دیدار کرد.

نظر شما