جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۵۱
کد خبر: ۹۲۹۰۸
|
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴
فرهنگ‌سرای شهر با توجه به استقبال چشمگیر مخاطبان گرامی؛ مهلت شرکت در مسابقه بزرگ «طهران پیک» را تا پایان خرداد ماه سال جاری تمدید کرد.
مهلت شرکت در مسابقه بزرگ عکاسی به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۲ مسابقه عکاسی سیاه و سفید با موضوع بناهای تاریخی در تهران با عنوان «طهران پیک» برگزار می‌کند.

در این مسابقه بناست از نگاه دوربین در آثار و ابنیه‌های ایرانی اسلامی شهر تهران تامل کرده تا ضمن گسترش نشانه‌های و نمادهای فرهنگ اسلامی، فضاهای هم شأن انسان را معرفی کرده و میراث و ظرفیت‌های گردشگری را تقویت کند.
 
شناخت و معرفي حقايق نهفته در نشانه‌ها و نمادهاي فرهنگ اسلامي ؛ بررسي سبک زندگي اسلامي در بناهاي تاريخي؛ بررسي نسبت مذهب و معماري و تاثير عناصر کالبدي محيط بر فرهنگ و هويت ايراني اسلامي از اهدافی است که در این مسابقه مد نظر است.

بناهای تاریخی شهر تهران، مساجد، بقاع مبترکه و ابنیه مذهبی و موزه‌ها بازارها و بوستان‌های شهری از اماکن و موضوعاتی است که عکاسان حرفه‌ای و آماتور می‌توانند نسبت به ثبت عکس اقدام کنند.

 آخرین مهلت شرکت در مسابقه: پایان خردادماه سال جاری است.

گروه داوری این مسابقه متشکل از استادان طراز اول؛ صاحب نام و برتر در حوزه عکاسی استاد مسعود زنده روح کرمانی؛ استاد افشین شاهرودی و استاد حسن غفاری هستند که به بررسی آثار می‌پردازند.

آيين نامه شرکت در این مسابقه بدین شرح است :

۱- شرکت در اين مسابقه براي همه علاقه‌مندان آزاد است.

۲- هر شرکت کننده می‌تواند حداکثر  ۵عکس سياه و سفيد را به دبيرخانه مسابقه ارسال کنند.

۳- عکس‌های ارسالی صرفاً می‌بايست ديجيتال باشند.

-۴ عکس‌ها بايد تنها با فرمت ( jpg )  و با حداقل اندازه 2MP (  پيکسل1200*1600 )  ارسال شود.

۶- شرکت کنندگان بايد فايل عکس‌ها را به همراه نام و نام خانوادگي خود و شماره رديف نام‌گذاری کنند.

۷- شرکت کنندگان بايد فرم ثبت نام در مسابقه را در سايت TehPic.ir  و يا  ربات  TehranPic_Bot@ مشاهده و پس از تکميل بارگذاری کنند.

۸- ارسال عکس توسط شرکت‌کنندگان به منزله اعلام مالکيت عکس است. در صورت اثبات عدم صحت اين موضوع، شرکت‌کننده از مراحل مسابقه حذف خواهد شد.

۹- به آثاری که پس از مهلت مقرر به دبيرخانه مسابقه ارسال شود به هيچ وجه ترتيب اثر داده نخواهد شد.

۱۰- برگزارکننده مجاز است آثار منتخب را به هر شيوه ای که صلاح بداند به نمايش گذاشته و يا به روش‌هايی مانند:کتاب، مجله تصويري، با ذکر نام عکاس منتشر سازد.

۱۱- عکس‌های ارسالی بايد مستند بوده و در آن‌ها از هر گونه دستکاری، حک، اصلاح و  ... که جنبه استنادی عکس را مخدوش مي‌کند پرهيز گردد.

* ارسال عکس‌ها توسط شرکت‌کنندگان به منزله قبول مقررات است.

جوايز ارزنده این مسابقه بزرگ برای  نفر اول: لوح تقدير به همراه ۱۵ميليون ريال؛  نفر دوم: لوح تقدير به همراه ۱۰ ميليون ريال؛ نفر سوم: لوح تقدير به همراه ۵ ميليون ريال خواهد بود.

در پایان از علاقه‌مندان، عکاسان حرفه ای و هنرجویان عکاسی و سایر شهروندان دعوت می‌شود آثار خود را به نشانی ربات تلگرام @TehranPic_Bot و یا به نشانی سایت http://tehpic.ir/ بارگذاری کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۳۳۳۲۲۲۱۰ داخلی ۱۰۷ تماس بگیرند.

برای عضویت در سامانه اطلاع رسانی مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۲؛ عدد ۱۲ را به سامانه ۳۰۰۰۵۷۲۰۱۲ پیامک کنید.
نظر شما