پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۳۷
کد خبر: ۹۲۹۲۲
|
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷
برنامه این هفته «در کوی نیکنامان» فرهنگ‌سرای گلستان با تجلیل از خانواده شهیدان تقی دده بیگی و سعید رضا نور برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، «در کوی نیکنامان» عنوان برنامه‌ای است که هر هفته به میزبانی فرهنگ‌سرای گلسان و با هدف تجلیل از خانواده های شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم برگزار می شود. 
  
در برنامه این هفته «در کوی نیکنامان» سخنران این برنامه حجت الاسلام وحیدی با تأکید بر بهره‌گیری مومنان از برکات ماه میهمانی خدا گفت: مومن باید هر سال از اینکه فرصتی دیگر نصیبش می شود تا میهمان خدا شود شاکر باشد .
 
وی در ادامه با بیان اینکه در روایت داریم اگر بدانید ماه رمضان چیست؟ دعا می‌کنید همه‌ی سال ماه رمضان باشد، افزود: همه‌ی ما یک ماه مهمان خدا هستیم، نه در خواب و نه یک دقیقه، بلکه یک ماه شما وقتی مهمان کسی هستید، اگر یک چیزی را بخواهید صاحبخانه اگر متوجه شود سریع آن را آماده می‌کند. 
 
وحیدی با تأکید بر اینکه در این ماه مبارک که مهمان خدا هستیم، هر چه بخواهید امکان ندارد خداوند آن را برآورده نکند، تصریح کرد: امکان ندارد مهمان دست خالی از خانه خدا بیرون رود چون خدا هیچ قید و شرطی نگذاشته بلکه این ما هستیم که کم کاری می‌کنیم در حالی که در ماه رمضان می‌شود مُلک و ملکوت را از خدا گرفت.
 
وی ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند " أیّها الناس قد أقبل علیکم شهر الله، ببرکهٍ و الرحمهِ و المغفرهِ" ای مردم ماه رمضان به طرف شما آمده است، با برکت و رحمت و مغفرت. 
 
حجت الاسلام وحیدی یاداور شد: حیف که غافل وارد ماه رمضان شدیم و غافل از این ماه خارج می‌شویم. در روایات داریم در این ماه دعاهایتان مستجاب است، حتی خواب در این ماه عبادت است " نومُکم فیه التسبیح" این مهمانی خود خداست.
 
در پایان این برنامه با پخش نماهنگی به مناسبت فرا رسیدن ارتحال امام خمینی(ره) با حضور مسئولان فرهنگی منطقه 8  از خانواده مکرم شهیدان تقی دده بیگی و سعید رضا نور تجلیل بعمل آمد.
 
علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه یا کسب اطلاعات بیشتر می توانند به نشانی فرهنگ‌سرای گلستان به نشانی نارمک، خیابان گلستان، پایین‌تر از میدان هلال احمر مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۷۷۸۱۳۸۰۲ تماس بگیرند.

نظر شما