جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۴۹
کد خبر: ۹۲۹۲۳
|
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷
همزمان با سالروز رحلت حضرت امام خمینی (رحمه الله علیه) رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در روز ۱۴ خرداد و همچنین قیام خونین ۱۵خرداد، فرهنگ‌سرای بندگی در مصلی تهران پذیرای روزه داران و عزاداران خواهد بود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، همزمان با گشایش بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در مصلای امام خمینی تهران، فرهنگ‌سرای بندگی با برپایی۲۸ غرفه و اجرای برنامه‌های صحنه‌ای تا روز ۲۲ خرداد پذیرای روزه داران در این نمایشگاه است.

فرهنگ‌سرای بندگی در بخش برنامه‌های صحنه‌ای همزمان با رحلت امام خمینی(رحمه الله علیه) رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در روز ۱۴ خرداد و همچنین قیام خونین۱۵ خرداد، برنامه‌های ویژه‌ای برای این روز ترتیب داده است.

ویژه برنامه‌های ۱‍۴ و ۱۵ خرداد در فرهنگ‌سرای بندگی

در روز ۱۴ خرداد پس از اذان و اقامه نماز ساعت ۲۱:۳۰ برنامه‌های صحنه‌ای آغاز می‌شود. تجلیل از خانواده شهیدان مدافع حرم، از برنامه‌های ویژه ای است که در این روز اجرا می‌شود. همچنین حجت الاسلام صنیعی تهرانی به عنوان کارشناس مذهبی این برنامه با یادآوری رحلت حضرت امام خمینی و وفات حضرت خدیجه سلام الله علیها با موضوعات (پایداری در ایمان، شبهات در کمین ایمان، نا امیدی از خدا، وعده‌های خداوند به رسول خدا برای حمایت معنوی از ایشان سخنرانی خواهد کرد. 
در ادامه نفیسه سادات رضوی نیز به شعر خوانی می‌پردازد و اجرای مسابقه قرآنی «هر روز یک اشاره» و دعا خوانی توسط پور زرگری از بخش‌های پایانی برنامه این روز خواهد بود.

در روز ۱۵ خرداد نیز پس از اذان و اقامه نماز و قرائت آیاتی چند از قرآن کریم توسط موسوی درچه ای، مجری برنامه به روایتگری زندگی شهدا می‌پردازد و حجت الاسلام صنیعی تهرانی با یادآوری قیام ۱۵ خرداد، پیرامون ویژگی‌ها و صفات مومنین و تفاوت آنها با انسان‌های غیر مومن سخنرانی خواهد کرد.

تواشیح خوانی و اجرای مسابقه ویژه کودکان و همچنین دعا خوانی از بخش‌های دیگر برنامه این روز خواهد بود.
فرهنگسرای بندگی به مناسبت ماه مبارک رمضان از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، با برپایی ۲۸ غرفه و اجرای برنامه زنده صحنه‌ای ( با همکاری نمایشگاه قرآن) تا۲۲ خرداد در مصلی تهران میزبان روزه داران است. 

نظر شما