چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۴۲
کد خبر: ۹۲۹۲۴
|
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷
نمایشگاه گردانان بین‌المللی که به منظور بازدید از نمایشگاهی با موضوع نگاه معاصر به فرش سنتی با عنوان دیگرگونگی؛ حکایت شیخ صفی و هر چیز گستردنی به ایران آمده بودند، روز چهارشنبه پس از بازدید از کاخ گلستان و موزه هنرهای دینی امام علی(ع) در ضیافت شامی که در باغ موزه هنرهای ایرانی تدارک دیده شده بود، میهمان شدند.
میزبانی سازمان فرهنگی هنری از نمایشگاه‌گردانان بین‌المللیبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، روز چهارشنبه ۱۰ خرداد ماه نمایشگاه‌گردانان (کیوریتور) بین‌المللی با حضور در سلسله نشست‌های چهارشنبه هنر با محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران دیدار کردند.

این نمایشگاه گردانان به منظور سخنرانی و ارائه مقاله در سمپوزیم تهران موسسه چارسوی هنر به ایران آمده بودند که این سمپوزیم به دبیری فرشته موسوی از چهره‌های شاخص کیوریتوری در جهان با موضوع نگاه معاصر به فرش سنتی با عنوان دیگرگونگی؛ حکایت شیخ صفی و هر چیز گستردنی اجرا شد.

این نمایشگاه پژوهش محور، زمینه های گوناگونی را در بر می‌گیرد و نگرشی متفاوت به تلفیق‌های هنرمندانه ارایه می‌دهد. این رویکرد در دو بخش اصلی - در ارتباط با یکدیگرند و در گونه‌های متفاوت بازنمایی حضوردارند- عملی شده است. یک بخش شامل: برگزیده‌ای از آثار هنری که در آن‌ها «فرش» و یا هر شکل/مفهوم گستردنی، به چالش کشیده شده، بازسازی شده، یا به عنوان امکان‌های جایگزین بازتولید شده است. بخش دیگر شامل بستری دیداری، شنیداری و نوشتاری که از ماده‌های پژوهشی، آرشیوی و مستند ترکیب شده است.

این نمایشگاه گردانان پس از بازدید از موزه هنرهای دینی امام علی(ع) و کاخ گلستان در ضیافت شامی، میهمان سازمان فرهنگی هنری در باغ موزه هنرهای ایرانی با حضور امیر عبدالحسینی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری و شهرام بابایی مدیر هنرهای تجسمی و امور موزه‌های سازمان فرهنگی هنری شدند.


میزبانی سازمان فرهنگی هنری از نمایشگاه‌گردانان بین‌المللی

دکتر ویویانا چچیا، کیوریتور مرکز هنر گلازگو، دکتر کرولینا ریتو، کیوریتور مرکز هنر معاصر ناتینگهام، دکتر میکا سولا، کیوریتور مستقل و پای‌گذار سلیم در هلسینکی، دکتر هنریک دروفوا، معمار و پایه‌گذار سلیم در هلسینکی، دکتر استفان نواتنی، استاد دانشگاه گلد اسمیث در لندن، دکتر فرشته موسوی، کیوریتور و مدیر هنری ام-ا-پی در لندن، ویپش پوریچنونت، کیورتور و استاد دانشگاه تایلند تامی وتنبا، هنرمند در تایلند، ایمیلی کاستر، مدیر و کیوریتور نمانز گالری در هلند، دکتر منویل انجل، هنرمند از انگلیس، علی موسوی پژوهشگر و استاد دانشگاه در لندن، سعید روانبخش، استاد دانشگاه هنر و هنرمند، حمید سوری، استاد دانشگاه و نویسنده، دکتر هلیا دارابی استاد دانشگاه، دکتر کامبیز موسوی اقدم استاد دانشگاه، دکتر حمیدرضا کرمی استاد دانشگاه، هنرمندانی بودند که در این دیدار حضور داشتند.

برچسب ها: ۳۶۴۳
نظر شما