جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۳۶
کد خبر: ۹۲۹۴۴
|
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱
ویژه‌برنامه سحرخیزان کوچک در مساجد برگزار می‌شود
برنامه سحر خیزان کوچک (روزه اولی‌ها) به همت فرهنگسراهای تهران روز شنبه ۲۰ خرداد در مساجد منتخب مناطق و به صورت ویژه در میدان امام حسین(ع) ویژه دختران به همراه خانواده‌هایشان برگزار می‌شود.
روزه اولی ها میهمان فرهنگ‌سراهای تهران
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ علیرضا زندوکیل مدیر فرهنگی هنری منطقه ۴ و دبیر ویژه‌برنامه برآستان جانان، در خصوص ویژه‌برنامه سحرخیزان کوچک (روزه اولی‌ها) گفت: این برنامه در ادامه ویژه برنامه برآستان جانان است که با هدف تکریم، تجلیل و تشویق کودکان و آشنایی بیشتر آنان با احکام اسلام و فلسفه روزه داری، به طور همزمان شنبه ۲۰ خرداد، مصادف با پانزدهم ماه مبارک رمضان «میلاد امام حسن مجبتی(ع)» در مساجد منتخب مناطق ۲۲گانه تهران و به صورت ویژه در میدان آیینی امام حسین (ع) برگزار می‌شود.

وی افزود: این برنامه ویزه دختران روزه اولی است که به همراه خانواده‌های خود به همت فرهنگ‌سراهای تهران مهمان مساجد می‌شوند. قرائت مجلسی قرآن کریم، مولودی خوانی، تواشیح، اجرای مسابقه قرآنی، سخنرانی در خصوص احکام اسلامی، روایت قصص قرآنی  و افطاری ساده از جمله برنامه‌های «سحرخیزان کوچک» است.

زندوکیل بیان کرد: در این مراسم که از ساعت ۱۹ تا بعد از اذان مغرب و افطار برگزار می‌شود، روزه اولی ها از خاطره اولین روزه خود در ماه مبارک رمضان می‌گویند و در پایان به رسم یادبود هدایایی به دختران روزه اولی اهدا می شود.


نظر شما