شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۵۳
کد خبر: ۹۲۹۷۸
|
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۱ خبر داد:
طرح فامیل چتر خانواده که در آغازین روزهای بهار ۹۶ شروع شده به مرحله تولید پروژه های اجرایی رسیده است.
پروژه های فامیلی چتر خانواده شروع شده استبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، اکبر بختیاری مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۱ با اشاره به طرح «فامیل چتر خانواده» اهداف این طرح را گسترش شبکه فامیلی، شناسایی و فعال کردن ظرفیت‌های خانواده‌ها و ایجاد خود اتکایی در بین خانواده ها با حمایت فامیل عنوان کرد.

بختیاری در ادامه ماه مبارک رمضان را فرصت خوبی برای اجرای طرح دانست و گرد همایی‌های فامیلی بر سر سفره‌های افطار را دلیل این مدعا بیان داشت.
 
وی اضافه کرد: تاکنون ۱۰۰ حلقه فامیلی شکل گرفته و در بسیاری از این حلقه‌ها به مرحله اجرای پروژه های فامیلی رسیده‌ایم. با توجه به ایام ماه مبارک رمضان این حلقه های فامیلی در حال اجرای پروژه‌هایی با مضامین مذهبی ،نظیر جز خونی قران، تجلیل از روزه اولی خانواده ها ،برگزاری نماز جماعت فامیلی به هنگام افطارو برنامه هایی نظیر اطعام نیازمندان،در حال اجراست.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۱ در ادامه با اشاره به پروژه‌های این طرح، آنها را ساده، کم هزینه و اجرایی دانست که زمینه مساعدی برای اجرای پروژه های سنگین‌تر خانوادگی در آینده ایجاد می‌کند.

وی افزود: اجرای برنامه‌هایی با ماهیت تحکیم وحدت فامیلی نظیر عیادت از مادر بزرگ خانواده راگامی بسیار مثبت در راستای اهداف طرح فامیل چتر خانواده ،که همانا تحکیم وحدت فامیلی است عنوان داشت.

رییس فرهنگ‌سرای رازی در ادامه تصریح کرد: با توجه به پتانسیل های موجود می توان این طرح را به صورت فراگیر در سطح شهر تهران اجرا کرد.

بختیاری در پایان با بیان این نکته که در سالیان اخیر با توجه به زندگی صنعتی رشته‌های فامیلی تا حدودی دچار ضعف شده ولی با توجه به ریشه عمیق ارتباطات فامیلی در فرهنگ کهن و ریشه دار ایران این رشته ها هرگز گسستنی نیست و اجرای برنامه هایی از این دست در تقویت این رشته‌ها سودمند است.

نظر شما