پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۵۰
کد خبر: ۹۳۰۳۸
|
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶
کانون قرآن وعترت فردوس برگزار می‌کند؛
فرهنگ‌سرای فردوس، همزمان با هجدهمین روز از ماه ضیافت الهی و در آستانه لیالی پرفضیلت قدر، سه‌شنبه ۲۳ خردادساعت ۱۰ به بررسی اهمیت و ضرورت خودسازی و تهذیب نفس در شب‌های نزول کلام وحی می‌پردازد.
خودسازی و تهذیب نفس در شب های قدربه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در نشست خودسازی و تهذیب نفس كه به مناسبت فرا رسیدن شب‌های پرفضیلت قدر و در ادامه برگزاری ویژه برنامه‌ های برآستان جانان منطقه ۵ با شعار محوري بهار معنويت، فریده نیکجو، کارشناس مذهبی و دبیر کانون قرآن و عترت فرهنگ‌سرای فردوس، به بررسی ضرورت و اهمیت خودسازی، خودشناسی و تهذیب نفس در لیالی قدرمی پردازد.
 
ماه رمضان ماه خالص شدن و رشد کردن است و شب‌های قدر بهترین فرصت برای خودسازی نفس است و باید از این شب‌های با ارزش برای نزدیکی به درگاه الهی استفاده کرد. در شب قدر خداوند با نزول فرشتگانش در زمین با رحمت و رأفتش زمینه بخشش همه بندگان را فراهم می‌آورد، اهمیت این شب تا حدی است که نه تنها آیات مختلفی از سوره قرآن کریم درباره خصوصیات این شب نازل شده، بلکه سوره‌ای مستقل نیز به این نام و در خصوص شب قدر در قرآن کریم وجود دارد. شب قدر فرصتی مناسب به همه بندگان برای تکمیل عبادت و بندگی‌شان در باقی روزها و شب‌های  ماه مبارک رمضان است.
 
 فریده نیکجو دبیر کانون قرآن و عترت فردوس، با بهره گیری از آموزه های قرآنی در سوره های مبارک قدر و انشراح در خصوص موضوع این نشست مذهبی به ایراد سخن خواهد پرداخت.
 
علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند سه‌شنبه ۲۳ خرداد به فرهنگ‌سرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از تقاطع شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر نیز با شماره 44058900 تماس بگیرند.
نظر شما