شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۰۵
کد خبر: ۹۳۰۴۵
|
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران:
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در آیین اختتامیه فرهنگ‌سرای بندگی با اشاره به عنوان شایسته این فرهنگ‌سرا گفت: بندگی زیباترین جلوه انسانی است و این فرهنگ‌سرا سرآمد فرهنگ‌سراهای سازمان فرهنگی هنری شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیین اختتامیه فرهنگ‌سرای بندگی روز دوشنبه ۲۲ خرداد ماه با حضور رییس، معاونان و مدیران سازمان فرهنگی هنری در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد. 

قرائت قرآن توسط محمدرضا پورزرگری، از قاریان بین‌المللی انجام شد و اجرای مراسم به عهده عباس سلیمی بود. همچنین اجرای شعرخوانی «به طاها به یاسین» توسط علی فانی دیگر برنامه‌ای بود که اجرا شد.

محمد میثم میثمی، مدیر آفرینش و اجرای سازمان فرهنگی هنری و رییس فرهنگ‌سرای بندگی با عرض خیر مقدم به رییس سازمان و مدیران حاضر در مراسم گفت: از همه عزیزانی که به برگزاری فرهنگ‌سرای بندگی کمک کردند، تشکر می‌کنم. از مجموعه مصلای امام خمینی (ره) که نهایت همکاری را با ما داشته‌اند نیز سپاسگزارم.

وی ادامه داد: فرهنگ‌سرای بندگی این امید را به ارمغان آورد که رضایت مراجعه‌کنندگان به فرهنگ‌سرا قصور ما در عبادات و مناجات این ماه را جبران کند. ساختن این دکور در زمانی فشرده باعث شد بتوانیم فضای حرم امیرالمؤمنین را تا حدی شبیه‌سازی کنیم و با بازخوردهایی که داشتیم، تا حدی موفق به این کار شدیم. 

حجت‌الاسلام حسن ناصری‌پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری سخنران بعدی آیین اختتامیه بود که سخنانش را با اشاره به معراج پیامبر اکرم (ص) آغاز کرد و گفت: امشب شب معراج است و بیشترین روایات در این زمینه برای امشب ذکر شده است. مهم‌ترین کلام پیامبر در معراج عظمت امیرالمؤمنین (ع) است. یک روایتی که زیاد گفته شده این است که پیامبر و جبرئیل به جایی رسیدند که جبرئیل دیگر نمی‌توانست پیامبر را همراهی کند. صدایی توجه پیامبر را جلب می‌کند که یا محمد! به این سو بیا. آن صدای علی (ع) بود و خداوند از حنجره حضرت علی (ع) با پیامبر سخن گفت. 


صلاحی: فرهنگ‌سرای بندگی سرآمد فرهنگ‌سراهای سازمان فرهنگی هنری است

وی افزود: هدف ما در فرهنگ‌سرای بندگی نهادینه کردن احترام به پدر و مادر بود. روزی که پیشنهاد کردند دکور فرهنگ‌سرای بندگی را شبیه ایوان نجف بسازند، یاد این جمله افتادم که حضرت علی (ع) پدر امت هستند. از آقای زندوکیلی به عنوان دبیر ویژه‌برنامه «بر آستان جانان» تشکر می‌کنم که تلاش بسیار خوبی داشتند. از صدا و سیما هم برای پخش برنامه‌ها ممنونم. تشکر اصلی هم از بچه‌هایی است که تا ۱۲ شب اینجا مشغول کار بودند. حضور جوانان و نوجوانان خیلی انگیزه‌بخش بود. در این برنامه شاهد حضور خیلی خوب کانون‌ها و مراکز مشارکتی بودیم که از این عزیزان هم ممنونیم. 

صلاحی: فرهنگ‌سرای بندگی سرآمد فرهنگ‌سراهای سازمان فرهنگی هنری است
محمود صلاحی، رییس سازمان فرهنگی هنری سخنران پایانی این مراسم بود و عنوان کرد: امیدوارم خداوند به ما توفیق بدهد که در این چند روز بندگی کنیم. عباداتمان باید طوری باشد که فکر کنیم فرصت دیگری نیست.


صلاحی: فرهنگ‌سرای بندگی سرآمد فرهنگ‌سراهای سازمان فرهنگی هنری است

وی درباره فرهنگ‌سرای بندگی بیان کرد: خوشحالم که فرهنگ‌سرای بندگی سرآمد همه فرهنگ‌سراهای سازمان فرهنگی هنری شد. چون هیچ کتابی مانند قرآن نداریم، هیچ فرهنگ‌سرایی هم به اهمیت فرهنگ‌سرای بندگی نیست. قرآن با هیچ چیز قابل مقایسه نیست و بین دو ثقلی که پیامبر برای ما به امانت گذاشته، اول قرآن است و بعد عترت. قرآن همه جا یافت می‌شود، اما ما چقدر توفیق داریم از آن استفاده کنیم؟ توصیه من این است که ببینید چقدر با قرآن انس دارید، همان مقدار توفیق با قرآن بودن را خواسته‌اید. اگر دیدید توفیق کمی دارید، از خدا بیشتر بخواهید. 

رییس سازمان فرهنگی هنری افزود: از معاون فرهنگی و همه مدیران و معاونان سازمان فرهنگی هنری برای برگزاری فرهنگ‌سرای بندگی تقدیر می‌کنم که نام خوبی هم برای آن انتخاب کرده‌اند. چرا که بندگی زیباترین جلوه انسانی است. از صدا و سیما، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همه غرفه داران هم تشکر می‌کنم. 
 
تقدیر از برگزیدگان فرهنگ‌سرای بندگی بخش دیگری از مراسم بود. فریده صاعلی از منطقه ۱، فاطمه حسینی از منطقه ۴، نسیبه صابری از منطقه ۸، حسین فرد به خاطر غرفه صحافی، علی یاوری به خاطر غرفه پاتوق کتاب، مهدی فکری از مرکز مشارکت‌های فرهنگی هنری، بهروز سعادتی از مدیریت پشتیبانی، حمید فتح‌الله پور از مرکز آموزش و حمید عسکری از آفرینش و اجرا کسانی بودند که از رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران لوح سپاس دریافت کردند. 

صلاحی: فرهنگ‌سرای بندگی سرآمد فرهنگ‌سراهای سازمان فرهنگی هنری است

برپایی نماز جماعت مغرب و عشا و پذیرایی از روزه‌داران با افطاری ساده پایان‌بخش این مراسم بود. 

مطالب مرتبط
نظر شما