پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۱۴
کد خبر: ۹۳۰۴۹
|
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲
مادران آفتاب عنوان ویژه برنامه ای بود که با حضور جمعی از مادران در قالب گفتگوی صمیمانه در خصوص فرزند پروری زیر نظر کارشناس تربیتی در خانه فرهنگ امام علی﴿ع﴾ برگزار شد.
آشنایی با اصول فرزند پروری در خانه فرهنگ امام علی﴿ع﴾به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران،  در برنامه مادران آفتاب که از سوی کانون بانوان کتابخانه بوستان نرگس با هدف ایجاد فضای شاد و با نشاط و استفاده از تجربیات بانوان از یکدیگر در حوزه فرزند پروری برگزار شد، پروین قدیری  کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی در باره چگونگی برقراری ارتباط بین والدین و کودکان صحبت کرد.

وی درباره مفهوم و ویژگی‌های برقراری ارتباط گفت: برقرای ارتباط به معني انتقال پيام و تعامل مشترك بين والد و كودك است. برقراري ارتباط با كودك به محيطي امن و فضائي مناسب براي گفتگو نياز دارد. در بسياري از مواقع انتقال پيام‌ها بين والد و كودك به خوبي انجام نمي‌شود و يا اينكه يك ارتباط يك سويه برقرار است.

قدیری افزود: در مورد نحوه برقراري ارتباط با فرزندان باید به چند نکته توجه کنیم. اولین نکته احترام گذاشتن است. باید طوری با کودک حرف بزنیم که دوست داریم او با ما آنگونه حرف بزند. از غر زدن، مسخره کردن، تحقیر کردن کودک، متهم كردن اجتناب و قضاوت زودهنگام نكنيم. از کودک خرده نگيريم و خطاهاي جزئي او را ناديده بگيريم.

این کارشناس ادامه داد: اختصاص دادن زمان‌هايي مكرر، كوتاه مدت و با کیفیت برای تعامل با کودک ضروری است. هر روز زمانی را هر چند کوتاه، واقعاً با کودک باشیم طوری که احساس کند در دسترس او هستیم. در این زمان باید تنها به کودک توجه کنیم و کار دیگری انجام ندهیم. باید با كودك فعاليتي را ترتيب دهيم تا هردو از آن لذت ببريم.

وی هم چنین توصیه کرد: به صحبت‌هاي کودک خود توجه كنيم. به حرف‌هایش به دقت گوش دهیم. در برابر كودك به تندي واكنش نشان ندهيم. با کودک جر و بحث نکنیم و  در برابر عصبانیت کودک عصبانی نشویم.

ویژه برنامه مادران آفتاب دوشنبه ۲۲ خرداد ساعت ۱۰ صبح در خانه فرهنگ امام علی(ع) میزبان مادران بود.
نظر شما