جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۵۷
کد خبر: ۹۳۰۶۷
|
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳
«جشنواره فرهنگی هنری مسافر» به همت مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۵ و با هدف ترویج فرهنگ عمومی سفرهای درون شهری، با استقبال چشمگیر مسافران ایستگاه مترو صادقیه، در حال برگزاری است.
استقبال شهروندان از «جشنواره فرهنگی هنری مسافر»به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فرهنگ‌سرای فردوس «جشنواره فرهنگی هنری مسافر» را با مشارکت معاونت فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری راه آهن شهری تهران و حومه و با هدف افزایش سطح آگاهی و دانش عمومی مسافران درون شهری با تاکید بر حقوق شهروندی برگزار می‌‏کند.

این روزها مسافرانی که از ایستگاه مترو صادقیه عبور می‏ کنند، مشتاقانه شاهد اجرای برنامه‌های متنوع جشنواره فرهنگی هنری مسافر هستند و با چند دقیقه‌‏ای توقف، نکات کلیدی را در حوزه مهارت‌های ارتباطی می‏‌آموزند و راه‌های برقراری ارتباط موثر با دیگران را فرا می‌گیرند و با چهره ه‏ای متبسم و خندان و خشنود از نتیجه توقف، به سمت مقصد رهسپار می ‏شوند.

 در فاز نخست اجرای این جشنواره که با محوریت ارتباطات فردی از۲۰ خرداد در محل ایستگاه مترو صادقیه آغاز شده‌است، کارشناسان و مجریان کارگاه‌‏های آموزشی ارتباطات فردی، دانش عمومی و کاربردی مسافران را در عرصه مهارت‌های ارتباطی بالا می‏‌برند و پیرامون موضوعاتی چون: چگونگی برقراری ارتباط موثر، تکریم همسفران به ویژه سالخوردگان، رعایت حقوق شهروندی و نیز بهداشت و سلامت روانی سفر مشاوره می‏‌دهند.

اجرای هنرهای مفهومی نمایش (پرفورمنس) با استفاده از تکنیک‏‌های جذاب ارتباطی و انتقال مفاهیم زبان بدن به مسافران، از بخش‌های جذاب جشنواره است که مسافران با چند دقیقه‌ای درنگ، با تماشای فرم و حرکت بدون کلام هنرمندان، به کشف معنا و مفهوم  نمایش می‏ پردازند و با تشریح کارشناس برنامه، شیوه فهم و برقراری ارتباطات فردی و اجتماعی، دوری از عصبانیت و خشم، احترام به حقوق دیگران، برخورد مهربانانه و بخشش دیگران را فرا می‏ گیرند.

 در بخش دیگری از این جشنواره، بروشوری که با موضوع مهارت‏‌های ارتباطی و محتوایی شامل تعریف کلی ارتباطات، انوع ارتباط و تشریح مهارت ارتباط موثر از نگاه قرآن و دین تولید شده است در اختیار مسافران قرار می‌گیرد تا بتوانند از آموزش‌‏های لازم و کاربردی آن بهره‏‌مند شوند.

باشگاه مخاطبان منطقه۵ نیز از بخش‌های جنبی جشنواره فرهنگی هنری مسافر است که برای اطلاع ‏رسانی و مشارکت ‏دادن شهروندان در برنامه‏ های فرهنگ‏‌سرای فردوس و دیگر مراکز فرهنگی منطقه ۵، به ثبت ‏نام علاقه‏‌مندان می ‏پردازد.

علاقه‏‌مندان برای استفاده از برنامه‌‏های فاز نخست این جشنواره می‌توانند تا ۳۱ خردادماه به ایستگاه مترو صادقیه واقع در فلکه دوم صادقیه، ابتدای بلوار فردوس شرق، انتهای خیابان ولی عصر (عج)، مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر نیز با شماره دبیرخانه جشنواره فرهنگی هنری مسافر 44058900 تماس بگیرند.
نظر شما