شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۱۴
کد خبر: ۹۳۰۸۳
|
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸
نشست حافظ خوانی قدمعلی سرامی شنبه ۲۷ خرداد ماه ساعت ۱۷ با هدف بررسی مفاهیم ارزشمند شب قدر، روزه و ماه مبارک رمضان از منظر حافظ در فرهنگ‌سرای فردوس برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فرهنگ‌سرای فردوس نشست حافظ خوانی قدمعلی سرامی را با بررسی شب قدر در اشعار حافظ روز شنبه ۲۷ خرداد ماه ساعت ۱۷ برگزار می‌کند.

روزه، رمضان و شب قدر از جمله مفاهیم ارزشمندی است که در میان اشعار حافظ به چشم می‌خورد و بسیاری از ابیاتش را با  این مفاهیم  زینت بخشیده است که پی بردن به معانی ژرف لایه‌های زیرین این ابیات نیازمند رمزگشایی و بررسی است. با توجه به قرین بودن این روزها با ماه مبارک رمضان و شب‌های پرعظمت قدر، در جلسه حافظ خوانی این هفته به این مهم پرداخته می‌شود.

قدمعلی سرامی در این نشست علاوه بر پرداختن به موضوع جلسه، به بررسی مفاهیم عرفانی شعر حافظ، ریشه‌یابی واژگان و آموزش درست‌خوانی اشعار حافظ می‌پردازد.
 
علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند به فرهنگ‌سرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از چهارراه شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر نیز با شماره تلفن ۴۴۰۵۸۹۰۰ تماس بگیرند.

نظر شما