جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۲۹
کد خبر: ۹۳۰۸۶
|
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷
غرفه موزه هنرهای دینی امام علی(ع) واقع در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با برپایی چندین نشست و کارگاه هنری، تولید و عرضه محصولات هنری، معرفی برنامه‌های شاخص، معرفی آثار موزه به کار خود پایان داد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با شعار «قرآن، اخلاق، زندگی»، هم‌زمان با ماه مبارک رمضان از ۶ خرداد ۱۳۹۶ در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد که موزه هنرهای دینی امام علی(ع) به‌عنوان مهم‌ترین موزه شهرداری تهران با دارا بودن گنجینه‌ای فاخر و ارزشمند از آثار هنری، و نماینده اصلی شهرداری تهران در این نمایشگاه حضور داشت.


پایان فعالیت موزه هنرهای دینی امام علی (ع) در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

غرفه موزه هنرهای دینی امام علی(ع) از تاریخ ۸ تا ۲۲ خردادماه همه روزه از ساعت۱۷ تا ۲۴ برپا شد و در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت.

محتوای غرفه موزه هنرهای دینی امام علی(ع)

موزه هنرهای دینی امام علی(ع) با برپایی چند بخش مختلف، میزبان مخاطبان بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم شد. نمایش آثار خوشنویسی موضوعی در سبک‌های مختلف( شیرازی، امیرخانی، حمید عجمی و...)، معرفی و نمایش آثار جایزه جهانی ادیان توحیدی (تصویرسازی)، معرفی و نمایش آثارگرافیک (تصویرسازی امام مهربانی، پوستر و ...)، معرفی و نمایش آثار نقاشی، معرفی فعالیت‌های شاخص موزه‌ای (جایزه هنری غدیر، تولد ماه، نمایشگاه‌های بین المللی...)، معرفی کتاب‌های تولید شده توسط موزه، معرفی ویژه برنامه تولد ماه از بخش‌های مختلفی بودند که در این غرفه به نمایش درآمدند.

پایان فعالیت موزه هنرهای دینی امام علی (ع) در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

طراحی غرفه موزه هنرهای دینی امام علی(ع)

از جنبه‌های قابل توجه دیگر غرفه موزه هنرهای دینی امام علی(ع) طراحی آن بود که توانست با طراحی شاخص و شیوه نمایش آثار،‌ غرفه‌ای در خور توجه ارائه کند. استفاده از ویترین‌های موزه‌ای، استقرار تلویزیونی بزرگ در بیرون غرفه (برای نمایش فعالیت‌های شاخص معاونت هنری)، استفاده از دیواره‌های جانبی بلند و ساخت دیواره‌های متحرک برای فضاسازی وسط غرفه از ویژگی‌های شاخص این غرفه به شمار می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌آمد.

با توجه به ویژگی‌های متمایز این غرفه (ارائه آثار مناسب با چینش خلاقانه) نظر بازدیدکنندگان مختلفی از جمله شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی همچون رضا صالحی امیری، احمد مسجد جامعی، محسن هاشمی، جلیل رسولی، صداقت جباری، مصطفی میرسلیم و ... به این غرفه جلب شد.

پایان فعالیت موزه هنرهای دینی امام علی (ع) در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

معرفی مختصری از برنامه‌های شاخص

تولد ماه

برگزاری ۲۳ نشست تولد ماه برای استادان هنری، این برنامه را به یک ویژه‌برنامه اختصاصی برای موزه هنرهای دینی امام علی(ع) تبدیل کرده است. در بخشی از نمایشگاه تصاویر هنرمندان این برنامه قرار داشت که مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت.

جایزه جهانی ادیان توحیدی

ویژه ‌برنامه جایزه جهانی ادیان توحیدی توسط موزه هنرهای دینی امام علی (ع) در سه حوزه: پوستر، تصویرسازی و عکس برگزار شده است. در قسمتی از نمایشگاه تعدادی از تصویرسازی‌های این برنامه به نمایش درآمد.

جایزه هنری غدیر

در این برنامه هنرمندانی که با موضوع و محوریت حضرت علی (ع) به خلق آثار هنری پرداخته‌اند، تقدیر و تجلیل می‌شوند. زمان برگزاری این جایزه هر سال در آستانه عید غدیر خم بوده و تاکنون سه دوره برگزار شده است.
 
همچنین در کنار برپایی نمایشگاه آثار و معرفی موزه، چندین نشست و کارگاه نیز با حضور علاقه‌مندان برگزار شد.
 
تبلیغات و اطلاع رسانی
 
از فعالیت‌های قابل توجه دیگر غرفه موزه‌ هنرهای دینی امام علی(ع)، تبلیغات و اطلاع رسانی متناسب آن بوده است. حضور تعدادی زیادی از شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی در غرفه و تهیه گزارش‌های اختصاصی، توليد تعدادی پوستر نفيس از آثار گنجینه با هدف معرفی آثار گنجینه و توزیع بین بازدیدکنندگان، تهیه اسلایدشو از آثار و برنامه‌های فاخر موزه و پخش در تلویزیون بیرون از غرفه از فعالیت‌های دیگری بود که می‌توان به آن اشاره کرد.
مطالب مرتبط
نظر شما