جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۲۶
کد خبر: ۹۳۰۹۹
|
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵
کارگاه نگارگری «مکتب هرات» با رویکرد آموزش صبح روز دوشنبه ۲۹ خرداد ماه در نگارخانه شماره ۱ فرهنگ‌سرای گلستان برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فرهنگ‌سرای گلستان نشست تحلیلی کارگاه نگارگری «مکتب هرات» را روز دوشنبه ۲۹ خرداد ماه ساعت ۱۱ با رویکرد آموزش برگزار می‌کند. در این نشست آموزشی و تحلیلی تاریخ نگارگری مکتب هرات با مروری بر آثار کمال‌الدین بهزاد توصیف و اسناد و مدارک معتبر در این زمینه و تأثیر هنر مانوی بر نقاشی ایرانی و هنر نگارگری بررسی می‌شود.

زینب سعیدی کارشناس این برنامه است که در نظر دارد آنچه را که در پرده خیال دیده و به تصویر کشیده است، به علاقه‌مندان به فراگیری هنر نگارگری آموزش دهد.

«مکتب هرات» یکی از سبک‌های نگارگری است که در دوره تیموریان و در زمان زمامداری شاهرخ در هرات پایه‌گذاری شد. این سبک در دوره سلطان حسین بایقرا پیشرفت زیادی می‌کند، اما در سال ۱۵۰۷ میلادی با حمله ازبک‌ها رشدش متوقف می‌شود. آراستگی و ظرافت دو عنصر از مشخصات مکتب هرات است که حکایتگر جهان‌بینی هنرمند شرقی و به ویژه مکتب هرات است. بن مایه‌های مکتب هرات را بایسنقر میرزا پایه گذاشت.

هنردوستان می‌توانند آثار خود را برای ارائه به استاد و رفع اشکالات احتمالی به همراه داشته باشند.

علاقه‌مندان به شرکت در این کارگاه می‌توانند به فرهنگ‌سرای گلستان به نشانی نارمک، پایین‌تر از میدان هلال احمر، خیابان گلستان، ضلع شمالی بوستان فدک مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۷۷۸۱۳۸۰۲ تماس بگیرند. 

نظر شما