سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۱۵
کد خبر: ۹۳۱۰۹
|
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳
فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی در جشنواره تابستانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ۱۳ عنوان برنامه با ۴۲۱ اجرا دارد.
برگزاری جشنواره تابستانی در فرهنگ‌سرای رسانهبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، بهزاد تیمورپور رییس فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی گفت: در جشنواره تابستانی، برنامه‌های متنوعی در زمینه‌های مختلف، فرهنگی، هنری، رسانه‌ای، تفریحی و ورزشی برای اوقافت فراغت شهروندان داریم.

تیمورپور بیان کرد: در محور آموزش‌های عمومی، ۶۷ دوره آموزشی در رشته‌های مختلف، فرهنگی، هنری، قرآنی، ورزشی و اجتماعی در فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی برای فصل تابستان برگزار می شود که در این زمینه می‌توان به کارگاه‌ها و دوره‌های تخصصی رسانه‌ای با عنوان «مدرسه رسانه» از جمله آموزش خبرنگاری، سواد رسانه کودک، کارگاه سواد رسانه‌ای، فن بیان و گویندگی، آشنایی با تلفن همراه، تبلت و کار با شبکه های اجتماعی، فیلمنامه نویسی، نقد فیلم  و انیمیشن، بازیگری سینما و تئاتر، بازیگری و نمایش خلاق کودک، عکاسی، اینفوگرافی و داستان نویسی با حضور استادان مجرب و به نام اشاره کرد.

تیمورپور برگزاری کلاس‌های قرآنی را از دیگر برنامه‌های فرهنگ‌سرا در فصل تابستان عنوان کرد و در این رابطه افزود: کلاس‌های تدبر در قرآن کریم، مفاهیم، تفسیر قرآن کریم، تفسیر نهج‌البلاغه و روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم، روخوانی نوجوان و حفظ قرآن کودک به صورت رایگان در فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی برگزار می‌شود.

وی درباره برنامه‌های تابستانی این فرهنگ‌سرا در حوزه فضای مجازی نیز گفت: در این بخش علاوه بر برگزاری دوره‌های آموزشی برای خانواده‌ها در این حوزه، برنامه‌های دیگری نیز از جمله انتشار و توزیع هفته نامه «ایست رسانه‌ای» با موضوع های مختلف سواد فضای مجازی در سطح شهر تهران و انتشار مطالب مفید سواد رسانه ای در بستر شبکه های اجتماعی فرهنگسرا، انجام می‌شود.

رییس فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی، گفت: در فصل تابستان ۱۳ عنوان برنامه با ۱۴۲اجرا داریم که در این رابطه می‌توان به نشست های نقد و بررسی سریال ها و برنامه های تلویزیونی با عنوان «در قاب رسانه»، تولید محصولات و محتوا در شبکه های مجازی، پاتوق رسانه و کمپین صداقت رسانه‌ای، برگزاری دوره‌های آموزشی و تورهای گردشگری ویژه خبرنگاران، زرین قلم، حمایت از تولیدهای تلویزیونی، ستارگان پرفروغ، رصد شبکه های اجتماعی، کتابخوانی دسته جمعی نوجوانان، جشنواره رسانه های اجتماعی، نشست‌ های سینما روانشناسی، نشست های فیلم و گپ و تجلیل از خبرنگاران، اشاره کرد.

تیمورپور گفت: جشنواره تابستانی فرهنگ‌سرا در بخش منطقه‌ای و محلی هم، علاوه بر برنامه‌ها و دوره‌های آموزشی، با ارائه امکانات فرهنگی و ورزشی و خدمات کتابخانه تخصصی، دنبال می‌شود.

 این فرهنگسرا در بخش ورزشی با برخورداری از سالن چندمنظوره، استخر، سونا و جکوزی، سالن بدنسازی، فروشگاه وسایل ورزشی، زمین بازی اسکواش و سالن ورزش های رزمی در رشته های مختلف خدمات آموزشی و تفریحی به شهروندان و اهالی رسانه ارائه می کند.

کافه گالری فرهنگ‌سرا نیز با مدیریت جدید در فصل تابستان، فعالیت فرهنگی هنری را در کنار فعالیت های خود، خواهد داشت و فروشگاه کتاب داستان این مجموعه نیز با ارائه محصولات فرهنگی و هنری متنوع، فعال است.
نظر شما