پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۰۳
کد خبر: ۹۳۱۲۱
|
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵
مراسم اختتامیه حفظ سوره واقعه با حضور ۲۰۰ حافظ قرآن
آیین اختتامیه نخستین دوره از مسابقات حفظ قرآن ویژه حفظ سوره واقعه با تجلیل از ۱۲ برگزیده این دوره از مسابقات برگزار می‌شود.
حافظان سوره واقعه تجلیل می شوندبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سلسله مسابقات قرآنی با هدف ایجاد شور و نشاط در جلسات سنتی قرآن، شناسایی استعدادهای قرآنی محلات، تقویت و توسعه فضای معنوی و قرآنی با فراهم‌سازی زمینه رقابتی سالم در بین شهروندان منطقه ۱۸، برگزار می‌شود و در نخستین دوره از این مسابقات که به حفظ سوره واقعه اختصاص داشت ۲۰۰ حافظ قرآن شرکت کردند.

بیش از ۲۰۰شرکت کننده در دو گروه خواهران و برادران و در دو رده سنی ۷ تا ۱۵سال، و بالای ۱۵ سال به رقابت پرداختند و در هر گروه به ۳ نفر از برگزیدگان و جمعا به ۱۲ برگزیده هدایایی نفیس اهدا خواهد شد.

قرائت مجلسی قرآن توسط قاری مهدی رشتبری، خیر مقدم حامد طراحی مدیر منطقه فرهنگی هنری منطقه، ارائه گزارش و شیوه اجرایی برگزاری مسابقات قرآنی، اجرای تواشیح گروه ابرار، اجرای برنامه توسط حافظ خرسال قرآن، سخنرانی حجت الاسلام رمضانی و اهدا جوایز به برگزیدگان مسابقه از جمله بخش‌های اختتامیه است.

مرحله مقدماتی این دوره از مسابقات گروه خواهران پنجشنبه ۱۸خرداد ماه در فرهنگسرای خاتم (ص)  از ساعت ۹ تا ۱۱:۳۰ و گروه برادران هم پنجشنبه ۱۸ خرداد ماه از ساعت ۹ تا ۱۱:۳۰در خانه فرهنگ امام علی(ع) با حضور داوران برگزار شد.

اختتامیه این مسابقات نیز چهارشنبه ۳۱ خرداد  مصادف با ۲۶ ماه مبارک رمضان از ساعت ۱۶ در سالن شهید مختار سلیمانی به نشانی یافت آباد، میدان الغدیر، بلوار الغدیر شمالی، میدان جانبازان، جنب خانه فرهنگ امام علی(ع) برگزار می‌شود.

مساجد و کانون‌های قرآنی و دارالقرآن منطقه مشارکت کنندگان این مسابقات بودند و استاد عبد الوحید پورعاشوری و دیگر داوران برجسته قرآنی داوری مسابقات را بر عهده داشتند.
 
نظر شما