پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۵۰
کد خبر: ۹۳۱۲۸
|
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸
در هشتاد و دومین «سکانس» فرهنگ‌سری فردوس مطرح شد:
کارگردان فیلم سینمایی «برادرم خسرو» در هشتاد و دومین سکانس فرهنگسرای فردوس گفت: این فیلم علاوه بر جنبه خانوادگی و روان شناختی سعی کرد نحوه زندگی و مشکلات یک بیمار روانی را به تصویر بکشد.
فیلم سینمایی «برادرم خسرو» واقعیت زندگی یک بیمار روانی را به تصویر کشیدبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، احسان بیگلری شامگاه دوشنبه ۲۹خردادماه در مراسم نقد و بررسی فیلم برادرم خسرو که در فرهنگسرای فردوس برگزار شد، گفت: در این فیلم خانوادگی سعی شده واقعیت‌های زندگی یک بیمار روانی را به تصویر بکشیم.

وی  در ادامه بیان کرد: داستان فیلم از این قرار است که نقش اول فیلم به نام خسرو (با هنرمندی شهاب حسینی)، مرد جوانی است که به بیماری دو قطبی مبتلاست و باید مدتی را در خانه برادرش ناصر (با بازی ناصر هاشمی) و همسرش (هنگامه قاضیانی) سپری کند؛ اما رفتارهای عجیب و کودکانه خسرو آرامش خانه ناصر را از بین می‌برد.

کارگران این فیلم سینمایی ادامه داد: حس برادری در این فیلم حداقل به ظاهر احساس نمی‌شود به همین منظور نام این فیلم را برادرم خسرو انتخاب کردم. در این فیلم ناصر برادر خسرو راه شادی را اصلا بلد نیست و همه احساس و حرکات خود را با قاعده عمل می‌کند.

در ادامه منتقد این فیلم سینمایی در اظهاراتی اعلام کرد: این فیلم جدا از جنبه خانوادگی، سعی دارد، مشکلات یک بیمار روانی که به‌دلیل ژنتیک به این بیماری دچار شده را به تصویر بکشد.

آنتونیا شرکا به عنوان منتقد ادامه داد: این فیلم به خوبی نشان داد که آدم‌های دارای مشکلات روانی آدم‌های خطرناک نیستند و با ارایه راهکار و صحبت می‌توان با آنها زندگی کرد و همچنین آدم‌های بدون مشکل حداقل در ظاهر آدم‌های فعالی نیستند.

این منتقد سینما بیان کرد: فیلم برادرم خسرو با این همه داده‌ها و جزئیاتی که نشان می‌دهد می‌طلبد یک برخورد رودر روتر و تضاد آشکارتر بین دو برادر ایجاد شود.

وی اظهار کرد: فیلم‌سازان جوان همواره در صریح و بی‌پرده و رک بودن تعلل دارند که در این فیلم این موضوع به چشم می‌خورد.

فیلم سینمایی برادرم خسرو در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر در بخش نگاه نو حضور داشت و نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی این جشنواره شد.

این فیلم سینمایی در جشن انجمن منتقدان و نویسندگان نیز در پنج رشته نامزد دریافت جایزه شد و دیپلم افتخار بخش خلاقیت و استعداد درخشان را کسب کرد.

احسان بیگلری (کارگردان و نویسنده)، پریسا هاشم پور (نویسنده)، سعید ملکان (تهیه کننده)، کیومرث پوراحمد (مشاور کارگردان)، محمدرضا جهان پناه (مدیر فیلمبرداری)، مصطفی خرقه پوش (تدوین)، حامد ثابت (موسیقی)، بابک کریمی طاری (طراح صحنه و لباس)، محمد کلاهدوز (طراح چهره پردازی)، علی نیک رفتار(عکاس)، بهناز شیربانی (مدیر رسانه ای)، شهاب حسینی، ناصر هاشمی، هنگامه قاضیانی و بیتا فرهی جمعی از عوامل و بازیگران این فیلم هستند.

همچنین قبل از مراسم نقد و بررسی، این فیلم سینمایی عصر دیروز (دوشنبه) در سالن سینمای فرهنگسرای فردوس اکران شد.

سلسله برنامه‌های سکانس باشگاه فیلم فردوس به صورت ماهیانه در فرهنگسرای فردوس برگزار می‌شود؛ علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این برنامه به فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس شرق، بعد از چهار راه شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره۴۴۰۵۸۹۰۰ تماس بگیرند.
نظر شما