سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۲۶
کد خبر: ۹۳۱۳۶
|
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱
هشتمین کارگاه طب سنتی «زیتون» این بار با موضوع بررسی تغذیه در ماه مبارک رمضان روز سه شنبه ۳۰ خرداد ماه در خانه فرهنگ نور دانش برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، خانه فرهنگ نور دانش کارگاه طب سنتی «زیتون» را روز سه شنبه ۳۰ خرداد با موضوع تغذیه در ماه مبارک رمضان و تاثیر روزه بر بدن برگزار کرد. 

سپیده اسدی، کار‌شناس این برنامه گفت: در مواجهه با گرما بهتر است در وعده سحری و افطار با میل کردن خورشت‌های همراه با آلو، تمبر هندی و زرشک و پرهیز از خوردن چربی و خوراکی‌های چرب و پرهیز از خوردن میوه‌های گرمسیری مانند موز و انبه و خوراکی‌های عطش آور مانند بادمجان، کشک، ماکارونی و کنسرو ماهی و مصرف کمتر شیرینی‌ها مانند زولبیا و بامیه و نوشیدن شربت‌های سرکه شیره و سکنجبین یا شربت آبلیمو با عطش و گرما مقابله کنند. و بهتر است در وقت سحر از خوردن خوراکی‌های ادرار آور مانند هندوانه اجتناب کرد. 

وی در ادامه گفت: در یک روزه داری مناسب انتظار داریم ۱ تا یک و نیم کیلو کاهش وزن داشته باشیم. روزه طبع بدن را گرم و در انتها بدن را سرد می‌کند و این سردی چون پاکسازی بدن است ضرری ندارد. ادویه جات گرم و خشک تولید صفرا می‌کند و در ماه رمضان باعث عطش می‌شود و توصیه می‌شود مصرف نشود. 

در پایان کار‌شناس برنامه توصیه به نوشیدن سه قاشق گلاب در هنگام افطار کرد و دلیل آن را خاصیت ضد سودایی و خاصیت دارویی آن دانست و گفت: این نوشیدنی برای تقویت معده نیز مفید است. استفاده از تخم شربتی (به علت نگه داشتن آب در دانه‌ها) در ساعات پایانی سحر نیز توصیه می‌شود. 

هشتمین کارگاه طب سنتی «زیتون» با پرسش و پاسخ از کار‌شناس برنامه به پایان رسید.
نظر شما