پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۳۳
کد خبر: ۹۳۱۴۲
|
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳
فرهنگ‌سرای قدس با هشت غرفه و اجرای زنده صحنه‌ای جمعه دوم تیرماه همزمان با آغاز راه‌پیمایی روز قدس میزبان شهروندان تهرانی است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمود صلاحی، رییس سازمان فرهنگی هنری، در اشاره به ویژه‌برنامه‌های روز قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان گفت: فرهنگ‌سرای قدس روز جمعه دوم تیرماه ساعت هشت صبح تا پایان راهپیمایی در چهارراه ولی‌عصر؛ مسیر راهپیمایی مردم شهر تهران برگزار می‌شود.
 
وی افزود: این برنامه‌ با محوریت شناخت بیشتر مردم با صهیونیست همچنین نشان دادن مردم در پایبندی به آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و بیعت با ولایت فقیه با شعار «من عاشق مبارزه با صهیونیستم» پذیرای مردم روزه‌دار در راه‌پیمایی روز قدس است. 
 
صلاحی هدف از حضور فرهنگ‌سرای قدس را ارائه برنامه‌های فرهنگی برای شناخت صهیونیست و تاریخ قدس بیان کرد و گفت: فرهنگ‌سرای قدس با هشت غرفه میزبان شرکت‌کنندگان در راهپیمایی روز قدس است. مسئولیت برنامه‌ریزی، هماهنگی و اجرای این غرفه‌ها را خانه‌های فرهنگ مناطق ۲۲گانه تهران برعهده گرفته‌اند.

رییس سازمان فرهنگی هنری در توضیح این غرفه‌ها گفت: غرفه «مدافعان حرم با محوریت مقاومت»؛ نگاهی اجمالی به همه شهدای مبارزه با صهیونیست از پنجاه سال گذشته تا کنون دارد و در غرفه «استکبار ستیزی»؛ فلسفه اسکتبار از طریق پوستر، نمایش عکس و محصولات بررسی می‌شود. همچنین غرفه «تحریف امام»؛ با شعار تحریف امام ممنوع به جاذبه‌های امام تا موضوعاتی مانند کاخ نشینی، اشراف‌گری و سبک زندگی ساده امام می‌پردازد.
  
رییس سازمان فرهنگی هنری افزود: «نفوذ فرهنگی» به موضوعات مختلفی که از دریچه نفوذ در حوزه فرهنگ و سبک زندگی ایرانی و اسلامی وارد شده‌است می‌پردازد. این غرفه تعاملی است و با حضور و تعامل مردم انجام می‌گیرد. غرفه «صهیونیست شناسی در تاریخ قدس» حاصل یک کار تحقیقیاتی و ریشه‌یابی است که در نهایت کتاب‌ها و مقالات علمی در این حوزه را به مخاطبان معرفی می‌کند. «کانون‌های قرآن»؛ شامل فعالیت‌های قرآنی است که نگاه مبارزه با صهیونیست و استکبار را به‌وسیله ابزار مختلف از دیدگاه قرآن به نمایش می‌گذارد که هم متناسب با روز قدس و هم متناسب با ماه مبارک رمضان است. غرفه «۲۵ سال محو اسراییل» نمایشگاه مستطاب آمریکایی را به نمایش می‌گذارد و همچنین مسابقه‌های جنبی و تفریحی برگزار می‌کند و محصولات سازمان فرهنگی هنری شامل سربند، پوستر و دیگر محصولات را بین مردم پخش می‌کند.

رییس سازمان فرهنگی هنری در پایان به اجرای برنامه صحنه‌ای اشاره کرد و گفت: این برنامه با حضور هنرمندان مطرح، محبوب و انقلابی کشور برگزار می‌شود و همچنین  اجرای گروه‌های نمایشی، سرود، اجرای قطعات موسیقی از دیگر برنامه‌های صحنه‌ای فرهنگ‌سرای قدس است.
نظر شما