سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۳۱
کد خبر: ۹۳۱۶۵
|
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷
فرهنگسرای خاتم (ص) از ۱۲ برگزیده مسابقات قرآنی تقدیر کرد
۱۲ برگزیده مسابقه قرآنی حفظ سوره واقعه در آیین اختتامیه این مسابقه معرفی و از سوی فرهنگسرای خاتم(ص) تجلیل شدند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سلسله مسابقات قرآنی با هدف ایجاد شور و نشاط در جلسات سنتی قرآن، شناسایی استعدادهای قرآنی محلات، تقویت و توسعه فضای معنوی و قرآنی با فراهم‌سازی زمینه رقابتی سالم در بین شهروندان منطقه ۱۸، برگزار می‌شود و در نخستین دوره از این مسابقات که به حفظ سوره واقعه اختصاص داشت ۲۰۰ حافظ قرآن شرکت کردند.

بیش از ۲۰۰ شرکت کننده در دو گروه خواهران و برادران و در دو رده سنی ۷ تا ۱۵ سال، و بالای ۱۵ سال به رقابت پرداختند و در مراسم اختتامیه در هر گروه به ۳ نفر از برگزیدگان و جمعا به ۱۲ برگزیده هدایایی نفیس اهدا شد.

آیین اختتامیه ساعت ۱۶ با خیر مقدم و گزارش پناهی مجری مراسم آغاز شد و سپس آیاتی از قرآن کریم توسط قاری مهدی رشتبری قرائت شد.

در ادامه مراسم فاطمه و علی بختیاری خواهر و برادر ۸ و ۱۴ساله حافظ کل قرآن کریم به پرسش‌های حاضران در مراسم پاسخ گفتند و با تشویق و تحسین آنان رویرو شدند. فاطمه بختیاری ۸ سال دارد و حافظ کل قرآن است و از چهار و نیم سالگی روخوانی و روانخوانی قرآن را یاد گرفته و از پنج و نیم سالگی کل قرآن را حفظ کرده است. استاد حاجیان و استاد اسفندیاری مشوق او در این مسیر بودند. علی بختیاری نیز ۱۴ سال دارد و به مدت یک سال از ۸ تا ۹سالگی کل قرآن را حفظ کرده است و مشوق اصلی او نیز مادرش بوده است.

در این مراسم حجت السلام رمضانی سخنران برنامه طی سخنانی درباره ماه رمضان گفت: پیامبر اکرم (صل الله علیه وآله وسلم) می‌فرمایند ای مردم شما در آستانه ماه خدا هستید که خداوند آن را ماه برکت و رحمت و مغفرت قرار داده است. خداوند این ماه را بهترین ماه و ایامش را بهترین روزها و شب‌ها قرار داده است. در این ماه همه شما در میهمانی خدا دعوت هستید و خداوند به همگی شما کرامت عنایت می‌کند. در این ماه تسبیح و خواب شما عبادت است، اعمال و دعای شما مورد قبولی خدا قرار می‌گیرد، پس با نیت درست و قلبی پاک از خداوند خواسته‌های خود را بخواهید و بخواهید که روزه‌ها و تلاوت قرآن را از شما قبول کند. پس شقی است کسی است که در این ماه از خدا طلب بخشش نکند.

وی افزود: در این ماه به یاد گرسنگی و تشنگی روز قیامت باشیم. پس به فقرا صدقه بدهیم، به بزرگان احترام بگذاریم، به کودکان و زیردستان رحم و از ارحام و نزدیکان دیدن کنیم.

حجت الاسلام رمضانی ادامه داد: این ماه در روایات اسلامی ماه خدا و میهمانی امت پیامبر اکرم(ص) خوانده شده و خداوند متعال از بندگان خود در این ماه در نهایت کرامت و مهربانی پذیرایی می‌کند؛ پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید: ماه رجب ماه خدا و ماه شعبان ماه من و ماه رمضان، ماه امت من است، هر کس همه این ماه را روزه بگیرد بر خداوند همه گناهانش را ببخشد، بقیه عمرش را تضمین کند و او را از تشنگی و عطش دردناک روز قیامت امان دهد.

 اجرای گروه تواشیح و مدیحه سرایی ابرار به سرپرستی  محمد رمضانی با سه برنامه «ستایش»، «صلوات» و «یا اباصالح»، اجرای قصه گویی مریم شفیع زاده قصه‌گوی بین المللی و دارای ۱۷ سال سابقه فعالیت کاری با موضوع نان حلال سر سفره بردن برگرفته از آیات سوره واقعه، بخش‌های دیگر این مراسم بود.

در خاتمه این مراسم جوایز برگزیدگان اهدا شد که ۱۲ برگزیده مسابقه حفظ سوره واقعه عبارت بودند از: ۷ تا ۱۵سال برادران، مهرداد بیات، محمد حسین بیات و امیر محمد افتخاری - بالای ۱۵ سال برادران، حجت فتوحی، حسن کنعانی و ابوالفضل فیض اله زاده -  ۷ تا ۱۵سال خواهران، عاطفه برزگر رحیمی، آتنا اشرفی و ژینا زندی - بالای ۱۵ سال، وجیه کفاش، معصومه مومنی و اکرم موسوی.

اختتامیه مسابقه حفظ سوره واقعه چهارشنبه ۳۱ خرداد  مصادف با ۲۶ ماه مبارک رمضان از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در سالن شهید مختار سلیمانی میزبان قرآنیان منطقه ۱۸ بود.

مساجد و کانون‌های قرآنی و دارالقرآن منطقه مشارکت کنندگان این مسابقات بودند و استاد عبد الوحید پورعاشوری و دیگر داوران برجسته قرآنی داوری مسابقات را بر عهده داشتند.

نظر شما