جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۰۵
کد خبر: ۹۳۱۷۲
|
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲
ثبت‌نام مدرسه تئا‌تر فرهنگ سرای فردوس با هدف ایجاد زمینه‌ای برای زندگی شاد و پرانرژی برای بزرگسالان و سالمندان در فصل تابستان آغاز شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مدرسه تئا‌تر فرهنگ سرای فردوس با هدف ارتقا و افزایش امید به زندگی و گسترش نشاط و شادی در بین شهروندان بزرگسال و سالمند و همچنین غنی سازی اوقات فراغت آنان در فصل تابستان، دوره آموزشی شامل تئا‌تر خاطره، درام درمانی، تئا‌تر سالمندان و تئا‌تر پلی بک را زیر نظر علی بیگدلی، کار‌شناس ارشد کارگردانی تئا‌تر برگزار می‌کند. 

یکی از گونه‌های درام تئا‌تر کاربردی، تئا‌تر خاطره است. این نوع تئا‌تر قابلیت‌های نمایشی موجود در سرگذشت واقعی افراد را کشف و فعال می‌کند. تئا‌تر خاطره از بیان خاطرات افراد نسل پیشین به عنوان مبنایی برای خلق متون نمایشی و از تجربه‌های آنان به عنوان منبع تولیدات هنری و خلاقیت تئاتری بهره می‌گیرد. این امر با اهداف آموزشی درمانی و به مدد راهبرد‌ها و فنون درام آموزشی انجام می‌شود. غالباً گروهی از سالمندان سرگذشت‌ها و تجربه‌های خود را با هم به اشتراک می‌گذارند که‌ گاه این تجربه‌ها با فعالیت‌های نمایشی، حالت بالفعل پیدا می‌کنند و به اجراهایی تبدیل می‌شوند که ممکن است توسط خود سالمندان یا بازیگران حرفه‌ای به نمایش گذاشته شوند. 

علاقه‌مندان برای آگاهی بیشتر و ثبت‌نام می‌توانند به واحد آموزش فرهنگ‌سرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از تقاطع شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند و یا با شماره ۴۴۰۸۱۰۲۸ (واحد آموزش) تماس بگیرند.
نظر شما