پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۵۱
کد خبر: ۹۳۲۰۲
|
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱
در نود و هفتمین نشست «چهارشنبه هنر» سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، تعدادی از هنرمندان حوزه ادبیات، تئاتر و سینما با محمود صلاحی، رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، دیدار و گفت‌وگو کردند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نشست «چهارشنبه‌ هنر» که به منظور دیدار هنرمندان با رییس و معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود، در نود و هفتمین نوبت خود در روز چهارشنبه ۷ خردادماه به دیدار با تعدادی از هنرمندان عرصه ادبیات، تئاتر و سینما اختصاص داشت.

نود و هفتمین چهارشنبه هنر با یادی از «نادر ابراهیمی» برگزار شد

نخستین دیدار این روز با حضور عبدالرحیم سعیدی راد شاعر و از موسسان و گردانندگان سایت اینترنتی «شاعران پارسی زبان» برگزار شد. او با تقدیر از سازمان فرهنگی هنری برای فضای باز همکاری با نهادهای مختلف، پیشنهاد برگزاری چند بزرگداشت تخصصی برای چهره‌های برتر 
انقلاب از جمله شهیدنواب صفوی، شهید اندرزگو و مرحومه مرضیه حریرچی دباغ ارائه داد.

نود و هفتمین چهارشنبه هنر با یادی از «نادر ابراهیمی» برگزار شد

نازیلا ناظمی از فعالان هنر کودک و فرزانه منصوری همسر مرحوم نادر ابراهیمی از دیگر میهمانان «چهارشنبه هنر» این هفته بودند. 

منصوری در این دیدار عنوان کرد: نادر ابراهیمی ۱۰۶ عنوان کتاب دارد، بخشی برای کودکان و بخشی برای بزرگسالان. به گفته بزرگان ادبیات مردم ایران ۴ نسل است که با او و کتاب‌هایش زندگی می‌کنند. آثار او علاوه بر اینکه چند ده بار تجدید چاپ شده است، همچنان هر روز در فضای مجازی دست به دست می‌شود و همه این علاقه مردم از یک چیز سرچشمه می‌گیرد؛ علاقه بی‌نظیر خود او به مردمش.

همسر استاد ابراهیمی ادامه داد: به دلیل همین علاقه که در نادر می‌دیدم، تصمیم گرفتم تا فضایی را برای نگهداری و استفاده مردمی که دوست می‌داشت از بیش از ۵ هزار جلد کتاب و مجموعه آثار هنری او فراهم کنم.

پیشنهاد تاسیس کتابخانه – موزه نادر ابراهیمی در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

نود و هفتمین چهارشنبه هنر با یادی از «نادر ابراهیمی» برگزار شد

رحمت امینی کارگردان و مدیر عرصه تئاتر، شبنم قلی‌خانی بازیگر و حامد زحمتکش بازیگر، کارگردان و عروسک‌گردان دیگر میهمانان نود و هفتمین چهارشنبه هنر بودند. 

این جمع که موسسه «تماشاگان» را برای کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به هنر نمایش پایه گذاری کرده‌اند، به زودی نخستین جشنواره تئاتری «چرخ و فلک» را ویژه کودکان ۳ تا ۷ سال برگزار می‌کنند. 

نود و هفتمین چهارشنبه هنر با یادی از «نادر ابراهیمی» برگزار شد

تینا پاکروان تهیه‌کننده، کارگردان و بازیگر سینما از دیگر میهمانان این روز بود و پیشنهاداتی را برای اداره هرچه بهتر «باغ کتاب تهران» که ۱۲ تیرماه افتتاح خواهد شد، ارائه کرد.
نظر شما