شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۲۱
کد خبر: ۹۳۲۰۹
|
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱
از سوی رییس سازمان فرهنگی هنری صورت گرفت:
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در آستانه افتتاح «باغ کتاب تهران» میهمان برنامه «فرمول یک» بود و مردم و گردشگران را به سفر یک روزه به این مرکز، دعوت کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، برنامه عصرگاهی «فرمول یک» که با اجرای «علی ضیا» روی آنتن شبکه یک تلوزیون می‌رود، عصر دیروز هفتم تیرماه میزبان محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بود. 

بهانه این دعوت، افتتاح رسمی «باغ کتاب تهران» بود. صلاحی در ابتدای گفت‌وگوی خود با علی‌ضیا مجری این برنامه گفت: من مردم تهران، مردم ایران و گردشگران خارجی را به این مجموعه دعوت می‌کنم و امیدوارم تورگردان‌ها هم یک مکان ویژه را به مجموعه نقاط گردشگری تهران اضافه کنند. امیدوارم با استقبال مردم از این مرکز تاثیر قابل توجهی بر افزایش فرهنگ کتابخوانی و به تبع آن افزایش سرانه مطالعه مردم ایران بگذاریم.

وی در پاسخ به این پرسش که چه امکاناتی برای استفاده مردم در این مرکز وجود دارد گفت: هر کشوری معمولا یک باغ کتاب یا یک فروشگاه دائمی کتاب دارد. بزرگترین باغ کتاب دنیا تا پیش از افتتاح باغ کتاب تهران متعلق به کشور آمریکا با مساحت ۱۴ هزار متر مربع است. به همت شهرداری تهران در ۱۰ سال گذشته در اراضی عباس آباد بزرگترین باغ کتاب جهان با ابعاد ۱۱۰ هزار متر مربع ساخته شد و در هفته آینده به بهره ‌برداری می‌رسد.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ادامه داد: ۶۵ هزار مترمربع از این مجموعه مسقف است و  مابقی را فضای باز و یک دریاچه مصنوعی در بر می‌گیرد که به جز فروشگاه کتاب امکاناتی فراهم شده که یک سفر تفریحی یک روزه را برای کودکان و نوجوانان همراه با خانواده‌هایشان فراهم کند. این مرکز با هشت سالن سینما، یک سالن تئاتر، رستوران و کافه کتاب پذیرای مردم باشد.

صلاحی با تاکید بر بخش نمایشگاه و فروشگاه کتاب در این مجموعه گفت: فروشگاه‌های کتاب در سراسر کشور، تفکیک شده است. تفکیک‌های از جمله سنی، موضوعی و یا بخشی و فروشگاه‌هایی که تفکیک شده نیستند نیز، فضای کافی برای ارائه به مخاطب خود دارند. در باغ کتاب تهران تا به امروز ۴۰۰هزار جلد کتاب جانمایی شده و این مرکز توان ارائه ۸۰۰هزار جلد کتاب را دارد. 

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اضافه کرد: مهم‌ترین قشر برای آموزش و پرورش فرهنگ «کتاب‌خوانی» کودکان و نوجوانان هستند و در این مرکز مجموعه‌ای ویژه برای آنها تدارک دیده‌ایم. «ساینس هال» یکی از ویژه‌ترین بخش‌های باغ کتاب تهران است. یک کودک می‌تواند با تکنولوژی روز، با بازی و سرگرمی علم آموزی کند. 

«باغ کتاب تهران» روز دوشنبه ۱۲ تیرماه به طور رسمی افتتاح خواهد شد.

نظر شما