جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۱۳
کد خبر: ۹۳۲۱۳
|
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵
در نشست حافظ‌‌خوانی فرهنگ‌سرای فردوس
نشست حافظ‌‌خوانی قدمعلی سرامی شنبه ۱۰ تیر ماه ساعت ۱۷ با موضوع بررسی غزل بیست و دوم دیوان حافظ در فرهنگ‌سرای فردوس برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فرهنگ‌سرای فردوس نشست حافظ‌خوانی با حضور قدمعلی سرامی را روز شنبه ۱۰ تیر ماه ساعت ۱۷ با حضور علاقه‌مندان به ادبیات برگزار می‌کند. در این نشست غزل بیست و دوم دیوان حافظ با مطلع «چو بشنوی سخن اهل دل مگو که خطاست/ سخن‌شناس نه‌ای جان من خطا اینجاست» توسط کار‌شناس برنامه نقد و بررسی می‌شود. 

قدمعلی سرامی در این نشست علاوه بر پرداختن به موضوع جلسه، ضمن رمزگشایی واژه‌ها و اصطلاحات به بررسی مفاهیم عرفانی شعر حافظ، ریشه‌یابی واژگان و آموزش درست‌خوانی اشعار حافظ می‌پردازد. 
 
این استاد ادبیات یکی از پنج استاد بر‌تر شاهنامه‌پژوه ایران به انتخاب نخستین دوره جایزه پژوهش پروفسور آقابزرگ در سال ۱۳۹۰ است که از استادان وی می‌توان به عبدالحسین زرین‌کوب، ذبیح‌الله صفا، حسن می‌نوچهر، پرویز ناتل خانلری، بدیع‌الزمان فروزانفر، جلال‌الدین همایی و بهرام فره‌وشی اشاره کرد. 

علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند به فرهنگ‌سرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از چهارراه شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۴۴۰۵۸۹۰۰ تماس بگیرند.

نظر شما