جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۲۰
کد خبر: ۹۳۲۱۵
|
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴
نمایشگاه نقاشی «از نگاه زیبای من» با نمایش آثاری از هنرجویان فرهنگ‌سرای فردوس شنبه ۱۰ تیر ماه برپا می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نگارخانه پردیسان فرهنگ‌سرای فردوس مجموعه‌ای از آثار نقاشی هنرجویان کلاس‌های نقاشی این فرهنگ‌سرا را در قالب نمایشگاهی با عنوان «از نگاه زیبای من» شنبه ۱۰ تیرماه ساعت ۱۶ افتتاح می‌کند. 

این نمایشگاه مجموعه‌ای از آثار ۱۹ هنرجوی فتانه پیری‌خواه، مدرس نقاشی فرهنگ‌سرای فردوس است. 

فتانه پیری خواه درباره چگونگی آفرینش آثار این نمایشگاه گفت: در این پروژه از هنرجویان خواستم خود را به عنوان عامل بیرونی آنچه که هستند و پذیرفته می‌شوند، به نمایش بگذارند و به تصویر بکشند و خود را دوست بدارند و بدانند که بهترین هستند. حال نوبت آن فرا رسیده که جنبه‌های معنوی خود را بررسی کنند؛ ترس‌ها، غم‌ها، هیجانات، شادی‌ها، زیبایی‌ها و گذشته‌شان را مرور کردند. به این فکر کردیم که تمام احساس‌ها را با کدام قسمت بدن نشان دهیم. از ترس‌ها شروع کردیم، ترس‌ها را مرور کردیم و از دیدنشان نترسیدیم و آنجا بود که فهمیدیم ما ترس‌هایمان نیستیم، ایستادیم و مروری کردیم با هماهنگ بودن صفات خوبمان با طبیعت و از تطبیق‌دادن آن‌ها لذت بردیم و به خود بالیدیم. حال که به اینجا رسیده‌ایم، نگاهی به گذشته کردیم که هر آنچه هستیم ریشه در گذشته‌ای دارد که ما نتیجه آن هستیم. جست‌و‌جو کردیم کودکیمان را، ‌متوجه شدیم که ما مثل بذری در دل خاک بودیم. نور و آب ما را از خواب بیدار کرد و از بالش تکرار سر بر داشتیم و تجربه کردیم و در بستر آموزش رشد کردیم. حالا این کودکان می‌خواهند بگویند من را ببین، من گوشه‌ای از تو هستم، با تمام خصوصیات خاص خودم. بگذار بودن را تجربه کنم بدون اینکه قضاوتم کنی. 
 
 
فتانه پیری‌خواه فارغ‌التحصیل رشته گرافیک و از شاگردان علیرضا اسانلو است که سال‌ها با وزارت آموزش و پرورش و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای طراحی و تولید لوازم و ابزارهای کمک آموزشی و اسباب بازی و نقاشی دیواری همکاری داشته و تا کنون نمایشگاه‌های گوناگونی از آثار هنرجویان نقاشی خود برگزار کرده است. 

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از ۱۱ تا ۱۹ تیر ماه از ساعت ۹ تا ۱۸ به فرهنگ‌سرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از چهارراه شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۴۴۰۰۰۲۰۳ تماس بگیرند.
نظر شما