جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۰۴
کد خبر: ۹۳۲۱۶
|
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳
برنامه «مروت و مدارا» ویژه یادمان شهدای هفتم تیر با حضور شخصیت‌‌هایی چون احمد مسجدجامعی، مرتضی الویری، احسان شریعتی و علیرضا بهشتی در خانه موزه شهید بهشتی برگزار می‌شود.
برنامه «مروت و مدارا» ویژه یادمان شهدای هفتم تیر برگزار می‌شودبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، برنامه «مروت و مدارا» ویژه شهدای هفتم تیر و شهید بهشتی با حضور احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران، حسین هاشمی استاندار تهران، خانواده شهید بهشتی، جمعی از جانبازان هفتم تیر، احسان شریعتی، مرتضی الویری، عباس منوچهری عضو هیات علمی دانشگاه تربیت بدنی و فریدون عموزاده خلیلی رییس انجمن نویسندگان کودک و نوجوان دوشنبه ۱۲ تیر ساعت ۱۷ در خانه موزه شهید بهشتی برگزار می‌شود.
 
در این برنامه سخنرانان به بررسی روش فکری و مشی رفتاری آیت الله بهشتی به خصوص صفت «مروت و مدارا» از مهمترین میراث فکری ایشان می‌پردازند.
  
معرفی و نقد کتاب «دکتر شریعتی جستجوگری در مسیر شدن» تالیف آیت اله بهشتی به همراه کتاب «مناظرات شهید بهشتی با سران مارکسیست‌ها» بخش دیگر این برنامه است. 
  
حزب جمهوری اسلامی مهم‌ترین حزب در ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود و شماری از شخصیت‌های علمی، مذهبی و سیاسی از یاران امام خمینی(ره) این حزب را در سال ۱۳۵۷ تاسیس و سید محمدحسینی بهشتی اولین دبیرکل این حزب بود. 
  
واقعه بمب‌گذاری هفتم تیر سال ۱۳۶۰ در دفتر حزب جمهوری اسلامی در سرچشمه تهران که آن روز برای جلسه‌ای با موضوع تورم و انتخابات ریاست جمهوری آینده تشکیل شده بود، منجر به شهادت ۷۵ نفر از اعضای این حزب شد.
  
علاقه‌مندان برای شرکت در این ویژه برنامه می‌توانند به خانه موزه شهید بهشتی به نشانی خیابان دکتر شریعتی، ابتدای خیابان شهید وحید دستجردی، خیابان صبر، خیابان مطهری، کوچه شهیدبهشتی مراجعه کنند.

نظر شما