شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۲۶
کد خبر: ۹۳۲۷۵
|
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تنوع فعالیت های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: موضوع گسترش فعالیت های فرهنگی از برنامه های بزرگی است که خوشبختانه شورای شهر با همکاری شهرداری تهران در مدیریت دوران دکتر قالیباف مورد توجه قرار داده است و تاثیر آن در فعالیت های فرهنگی وهنری کلان شهر تهران بسیار مشهود است. 
فعالیت‌های فرهنگی شهرداری، به مطالبه عمومی تبدیل شده استبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سرمایه های فرهنگی هر جامعه به نوعی ظرفیت های توسعه فرهنگی و به تبع آن توسعه اجتماعی و اقتصادی آن جامعه به حساب می آید. به هر میزان که رشد و توسعه و ارتقای سرمایه های فرهنگی داشته باشیم به همان میزان جامعه ای سامان یافته و پویا خواهیم داشت. سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با استفاده از ظرفیت فرهنگسراها و خانه های فرهنگ طی سالهای گذشته مرکز قابل توجهی در ترویج فرهنگ اسلامی – ایرانی و تاثیرگذاری بر خانواده ها و فرزندانشان بوده است بنحوی که افزایش آمارهای مراجعه کنندگان و متقاضیان به این خدمات فرهنگی گواه موفقیت این سازمان است. حجت‌الاسلام والمسلمین نصرالله پژمانفر، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگوی پیش رو به بررسی کارکردها و نتایج خدمتگزاری شهرداری تهران در عرصه فرهنگ و هنر پرداخته است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تنوع فعالیت های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: موضوع گسترش فعالیت های فرهنگی از برنامه های بزرگی است که خوشبختانه شورای شهر با همکاری شهرداری تهران در مدیریت دوران دکتر قالیباف مورد توجه قرار داده است و تاثیر آن در فعالیت های فرهنگی وهنری کلان شهر تهران بسیار مشهود است. تنوع فعالیت های انجام شده توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در عرصه های مختلف قابل ستایش است. بی شک گسترش فعالیت های شهرداری در قالب و محورهای هنری، قرآنی؛ عرصه اجتماعی و مشارکت با مراکز مذهبی و استفاده از توان مردمی در محلات مختلف در کنار فعالیت های عمرانی تاثیرات عمیقی را بر جامعه به جای گذاشته بنحوی که به نظر می‌رسد این مساله به حد یک مطالبه عمومی برسد. در واقع مردم از شهرداری و مسئولانش انتظاردارند هر روز بر هدفمندی بیشتر و توسعه فعالیت های فرهنگی افزوده شود و این برنامه ها روز به روز هدفمند و هدایت شده تر توام با برنامه ریزی دقیقی دنبال شود.

حجت الاسلام پژمانفر با اشاره به عدم تامین مالی نیازهای فرهنگی از سوی دولت، نقش شهرداری را در گسترش فرهنگ دینی در تهران حائز اهمیت شمرد و تصریح کرد: امروز با توجه به اینکه دولت در تامین منابع مالی برنامه های فرهنگی با محدودیت های مالی مواجه است و امکان تهیه و پرداخت بودجه فعالیت های فرهنگی را ندارد و البته این موضوع منجر به مشکلاتی در حوزه فرهنگ شده، خوشبختانه در کلان شهر تهران، شهرداری توانسته این خلاء را به نحو مطلوبی پوشش دهد. امید می رود شورای شهر و شهرداری آتی نیز با تداوم وضعیت موجود بتوانند فعالیت های فرهنگی انجام شده را به نحو احسن تداوم بخشند و با به روز کردن نیازهای فرهنگی شهر پاسخگوی انتظارات شهروندان در حوزه های مختلف فرهنگی بخصوص مباحثی که با گفتمان انقلاب اسلامی در ارتباط است موثر باشند. ما در کشوری اسلامی زندگی می کنیم و از این رو تمامی فعالیت های فرهنگی باید در راستای تقویت بنیادهای فرهنگی مردم در حوزه های دینی قرار داده شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه باید نمره قابل قبولی به شهرداری تهران داد اضافه کرد: به هر حال هر نهادی ممکن است در مجموع دارای ایراداتی باشد اما اگر بخواهیم فعالیت های شهرداری تهران را در بیش از یک دهه گذشته با مدیریت دکتر قالیباف مورد بررسی و فعالیت های فرهنگی انجام شده را مورد توجه قرار دهیم می توان گفت در مجموع نمره قابل قبولی به فعالیت های فرهنگی و ریل گذاری های صورت گرفته در تهران داده می شود. بی شک در صورتی که تشکل ها نیز از فعالیت‌های فرهنگی حمایت کنند زمینه حضور مردم در فعالیت های فرهنگی فراهم می شود. خوشبختانه امروز شاهد حضور متفاوت مردم در عرصه های فرهنگی به دلیل فعالیت های فرهنگی و هنری شهرداری تهران هستیم.

پژمانفر در پایان افزود: خوشبختانه فعالیت های صورت گرفته منجر به همکاری بیشتر مردم در محلات شده است. این مردم با کمترین حمایت مالی کارهای بسیار بزرگی انجام داده اند. توسعه فرهنگ کتابخوانی و مطالعه، توجه به حقوق سایر شهروندان از جمله محاسن برنامه هایی است که شهرداری تهران به خوبی موفق به انجام و تبیین آن شده است. به نظر می رسد اگر سراغ مردم برویم آنها نیز نمره قابل قبولی به فعالیت های فرهنگی و هنری شهرداری تهران خواهند داد.

منبع: افکارنیوز

نظر شما