پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۲۲
کد خبر: ۹۳۲۹۸
|
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۵
آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان سومین جشنواره روابط عمومی‌های برتر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با حضور مدیران روابط‌عمومی در فرهنگ‌سرای ارسباران برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان سومین جشنواره روابط عمومی‌های برتر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با حضور رییس و معاونان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مدیران مناطق، روسای فرهنگ‌سراها و مدیران روابط عمومی در فرهنگ‌سرای ارسباران برگزار شد.

در این همایش مهدی محمدی، مدیرکل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: پیش از آنکه وارد سازمان فرهنگی هنری شوم، این سازمان را کاملا می‌شناختم و به فعالیت در آن علاقه‌مند بودم. فعالیتم را در فرهنگ‌سرا آغاز کردم که به گمانم كماكان می‌تواند مهم‌ترین کانون تولید فکر و اندیشه و فعالیت تمیز فرهنگی باشد.
 
سومین جشنواره روابط عمومی‌های برتر سازمان فرهنگی هنری برگزار شد

وی افزود: حالا پس از گذشت چند سال در نظر بنده سازمان فرهنگی هنری یک مفهوم، پدیده و جایی است یک روزی به اختیار یا بعضا به‌اجبار به آن وارد می‌شوی و یک روزی هم از آن بیرون می‌روی، اما با هر شكل آمد و شد همه ما اين را قبول داريم كه «سازمان فرهنگی هنری» هرگز در هیچ‌کدام ما تمام نمی‌شود. کار در این فضا بخشی از زندگی ما و بخش اعظمی از روابط ما را می‌سازد. ما را طوری درگیر خود می‌کند که اين درگيری خاتمه ناپذیر است.

محمدی سازمان فرهنگی هنری را فارغ از یک سازمان اداری با ساختار و تشکیلات مختص، آن را یک مفهوم خواند و گفت: این سازمان مدل پیاده شده معنايی مهم به نام «سرمایه اجتماعی» و مفهومی مدرن به نام «سرمایه انسانی» است.

مهدی محمدی گفت: در اين سال‌ها هرگاه خواسته‌ايم سازمان را معرفی کنیم، به تعداد فرهنگ‌سراها، مساحت مراکز، تعداد کتابخانه‌ها و ... اشاره کرده‌ایم اما امروز می‌خواهم سازمان را با تعداد نیروهای انسانی‌اش معرفی كنم. کسانی که با توجه به تخصصی که دارند اگر نبودند تیراژ و مساحت ساختمان‌ها و مراکزمان اگر صد برابر هم بود، هیچ نبود.

وی بیان کرد: جشنواره روابط‌عمومی‌های برتر برای همین امر بنا شده‌است تا فرصتی باشد که کار پر زحمت دوستان عزيز بروز و ظهور بیرونی پیدا کند. همچنین امسال علاوه بر بخش‌های هر ساله، دو بخش ویژه به سومین جشنواره روابط‌عمومی‌های برتر اضافه شد. بخش اول بخش «عکس» است که همه کارکنان سازمان، از خانواده روابط‌عمومی یا خارج از آن دعوت به شرکت شدند تا با موبايل‌های خود يک قاب هنری از محل كارشان را ثبت کنند و به دبيرخانه بفرستند. ٤٦٣ عكس ارسال شد كه منتخب آنها معرفی و تقدیر می‌شود. بخش دوم ابتكار انتخاب «چهره سال روابط‌عمومی» با رای تک تک اعضا خانواده روابط عمومی است.
 
اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل در خصوص برگزاری جشنواره روابط عمومی برتر گفت: این جشنواره با هدف ایجاد پویایی و نشاط در روابط عمومی‌‏های مراکز سازمان، شناسایی و قدردانی از روابط عمومی‌‏های برگزیده، در چهار محور رسانه، انتشارات، روابط عمومی الكترونيک و تبليغات برگزار می‌شود که در مجموع ۱۴۰ اثر در چهار محور اصلی، شامل تولیدات رسانه‌ای، گزارش عملکرد و کتابچه‌ها، پوستر و بروشور، کلیپ، مولتی مدیا و موشن گرافیک از سوی دبیرخانه سومین جشنواره روابط عمومی‌های برتر دریافت شده‌ است.
  
وی افزود: پس از دسته‌بندی آثار، داوری استادان محترم ارتباطات آقایان مقدسی، دكتر خجسته‌نیا و دكتر مهدی‌پور انجام شد که در محورهای رسانه و روابط عمومی الکترونیک و همچنین در محورهای تبلیغات و انتشارات چهار مرکز برگزیده و یک مرکز شایسته تقدیر اعلام شد.
  
محمدی درباره بخش ویژه سومین جشنواره روابط عمومی‌های برتر گفت: تعداد ۴۶۳ عکس توسط دبیرخانه جشنواره از ۱۵۹ نفر دریافت شد. آثار دریافت شده پس از دسته‌بندی و اختصاص کد، از سوی آقایان محمد نوروزی، مجید عسگرپور، شهرام بابایی و با نظارت علی جورابچی معاون اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل داوری نفرات برگزیده انتخاب شدند. در این بخش سه عکس به عنوان شایسته تقدیر  انتخاب شدند و سه عکس رتبه اول تا سوم را دریافت کرده‌اند.
  
مهدی محمدی گفت: باید از حمایت‌های دکتر محمود صلاحی رییس محترم سازمان فرهنگی‌هنری که همیشه نگاه روشنی به فعالیت‌های روابط‌عمومی داشته‌اند، همچنین از معاونان محترم سازمان، مديران كل گرانقدر و تک تک مديران فرهنگ‌سراها و مراكز تشکر ویژه‌ای داشته باشم كه هميشه حق دوستی‌ها و محبت‌هايشان برگردن بنده وجود دارد. همچنین از آقای محمد خیاطیان، معاون محترم امور مالی و اداری سازمان فرهنگی هنری به دلیل همراهی‌هایشان برای برگزاری این جلسه و مهم‌تر از آن به دلیل جایزه اداری‌ و ویژه‌ای که امسال به برگزیدگان اهدا می‌شود «تعجيل یکساله ارتقای گروه»، تشکر می‌کنم.
 
محمدی در پایان گفت: سپاسگزارم از شما اعضای بی ادعای روابط عمومی که هر سال با انگیزه‌تر از همیشه فعالیت کردید، صبورانه‌تر از همیشه تحمل کردید و با حمایتتان، تلاش و شورتان برای سومین بار «جشنواره روابط عمومی‌های برتر» را رقم زدید. ما تلاش کردیم تا این جشنواره مجالی باشد برای تقدیر از تک‌تک شما چه کسانی که امروز جزو برگزیدگانند و چه کسانی که امسال جایزه‌ای نمی‌گیرند. امیدوارم این عشق و ارادت ما هدیه‌ای باشد که همه شما همراه با خود به خانه می‌برید.
 
سومین جشنواره روابط عمومی‌های برتر سازمان فرهنگی هنری برگزار شد

در ادامه این مراسم محمود صلاحی، رییس سازمان فرهنگی هنری، با اظهار خوشحالی برای حضور در جمع فعالان روابط عمومی گفت: زمانی می‌توان عملکرد روابط عمومی را موفق دانست که هر پرسشی که ذی‌نفع و ذی‌علاقه‌های یک سازمان دارند، روابط‌عمومی بتواند پاسخ‌گو باشد و فراتر از آن نیز بتواند یک‌سری سوال در ذهن مخاطب طرح کند و جواب آن‌ها را مستقیم و غیر‌مستقیم بدهد.

وی افزود: برای مثال در این زمینه به روابط عمومی موسسه نشر شهر اشاره می‌کنم که باید تا یکی دو ماه آینده پرسش‌های مخاطبان باغ کتاب را پاسخ دهد که باغ کتاب چه جایگاهی دارد، وسعت آن چقدر است، چه کسانی می‌توانند استفاده کنند، ظرفیت استفاده آن چقدر است، چه فعالیت‌هایی انجام می‌شود، برای چه سطوح سنی است.

صلاحی بیان کرد: توفیق روابط عمومی هر سازمان به درخشش و پرتو افشانی تابلو آن سازمان است. منظور از تابلو آن چیزی است که مردم می‌بینند و در دل آنها می‌نشیند. روابط عمومی مسئول برگزاری جلسات و پرکردن سالن‌های همایش نیست بلکه این ابتدایی‌ترین کار آن است. زمانی که وارد سازمان فرهنگی هنری شدم به این نکته اشاره کردم که اگر بیشتر از پنجاه‌ درصد مردم تهران متوجه عملکرد سازمان فرهنگی هنری شوند، آن وقت می‌توان گفت این سازمان موفق است.
رییس سازمان فرهنگی هنری درباره نگاه مردم به جایگاه روابط عمومی در کشور گفت: متاسفانه خیلی جزئی به روابط عمومی در همه دستگاه‌ها نگاه شده ‌است. وقتی مردم هنوز نمی‌دانند که محصولات مناطق کشور چه چیزی است و همچنان به اتوبان دو طبقه صدر می‌گویند پل صدر، این یعنی روابط عمومی این حوزه‌ها به خوبی عمل نکرده است.

وی با تاکید بر اهمیت آموزش افزود: هیچ سازمان و فردی بدون آموزش رشد نمی‌کند. بحث آموزش در همه حوزه‌ها وجود دارد و در روابط‌عمومی هم نیازمند آموزش مستمر هستیم و حتی رییس سازمان هم نیاز به آموزش دارد و نباید از آن به دلیل داشتن تجربه چشم پوشی کرد.
محمود صلاحی در پایان از همه کارکنان روابط عمومی تشکر کرد و گفت: روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری تا به امروز عملکرد درستی داشته و به خوبی سازمان فرهنگی هنری را به مردم معرفی کرده‌است.

سومین جشنواره روابط عمومی‌های برتر سازمان فرهنگی هنری برگزار شد
  
نتایج سومین جشنواره روابط عمومی های برتر
 
سومین جشنواره روابط عمومی‌های برتر در سال ۹۵ در چهار محور تخصصی شامل رسانه، انتشارات، تبلیغات و روابط عمومی الکترونیک، یک بخش ویژه شامل مسابقه عکس موبایلی و بخش انتخاب چهره برتر روابط عمومی در سال ۹۵ برگزار شد. 

بخش تبلیغات
مدیریت روابط عمومی فرهنگ‌سرای شهر؛ یوسف بالو شایسه تقدیر اعلام شد. مدیریت روابط عمومی فرهنگ‌سرای عطار نیشابوری؛ کورش ایلخانی و فرهنگ‌سرای ملل؛ مریم سادات صالحی رتبه سوم، فرهنگ‌سرای فردوس؛ گیتی احمدی رتبه دوم و فرهنگ‌سرای انقلاب؛ تکتم نجفی منش رتبه اول را دریافت کردند.

بخش انتشارات
مدیریت روابط عمومی فرهنگ‌سرای رازی؛ سعید لاجوردی شایسته تقدیر شناخته شد. مدیریت روابط عمومی فرهنگ‌سرای بهمن؛ مصطفی بهلولی و فرهنگ‌سرای بهاران؛ پریسا ناظمی رتبه سوم، فرهنگ‌سرای رضوان؛ حسن یعقوبی رتبه دوم و فرهنگ‌سرای اندیشه؛ احسان تدین رتبه اول را دریافت کردند.

بخش روابط عمومی الکترونیک
مدیریت روابط عمومی فرهنگسرای خاوران؛ سمیه سادات خلیلی و فرهنگ‌سرای ابن سینا؛ فتح الله حاج محمدی رتبه سوم، فرهنگ‌سرای اشراق؛ گلناز خاوری رتبه دوم و فرهنگ‌سرای گلستان؛ زینب سادات گرامی رتبه اول را دریافت کردند.

بخش رسانه
مدیریت روابط عمومی فرهنگ‌سرای خاتم؛ علی اکبر اسماعیلی و فرهنگ‌سرای سرو؛ سمیه مظفری رتبه سوم، فرهنگ‌سرای رسانه؛ مرجان کریمی رتبه دوم و فرهنگ‌سرای ارسباران؛ میثم اخباری رتبه اول را دریافت کردند.

بخش ویژه مسابقه عکس موبایلی «اینجا محل کار من است!»
 
قاسم جعفری‌نیا و آنیتا رشیدی از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل و شاهد پیوند از فرهنگ‌سرای تهران شایسته تقدیر اعلام شدند. ویدا محمدزاده اذانی از مرکز آموزش رتبه سوم، مرتضی رحمتی از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل رتبه دوم  و میترا خلیلی از فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی رتبه اول را دریافت کردند.
 
بخش انتخاب «چهره برتر روابط عمومی در سال ۹۵» 
گیتی احمدی از فرهنگ‌سرای فردوس؛ مناطق و رضا روحانی از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل؛ ستاد به عنوان چهره برتر روابط عمومی در سال ۱۳۹۵ معرفی شدند.

سومین جشنواره روابط عمومی‌های برتر با یاد همکار درگذشته آیدین روشن ضمیر و تقدیر از خانواده وی برگزار شد.

مطالب مرتبط
نظر شما