شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۰۵
کد خبر: ۹۳۳۱۲
|
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲
ستارگان پرفروغ عنوان برنامه‌ای است که با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و تکریم خانواده ایشان همزمان با سالروز تولد شهیدان از سوی مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۸ برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، اولین اجرای تابستانی این برنامه در خانه فرهنگ امام علی(ع) به جشن ولادت شهید کوروش نظافتی و تکریم خانواده این شهید اختصاص دارد.
 
شهید کوروش نظافتی متولد ۱۵ تیر ۱۳۴۰ و در ۱۱ آبان ۱۳۶۱ در سن ۲۱ سالگی در عملیات محرم منطقه سومار به شهادت رسید.

قرائت زیارت عاشورا، بازخوانی وصیت‌نامه شهید کوروش نظافتی، خاطره‌گویی و برش کیک جشن تولد از جمله بخش‌های مختلف این برنامه است.

مادر شهید نظافتی درباره او می‌گوید: در دوران جنگ تحمیلی همه زندگی‌اش خلاصه شده بود در جبهه. ۵-۶ ماه جبهه می‌ماند و فقط چند روز مرخصی می‌آمد. نمی‌گذاشت برایش رختخواب پهن کنم . روی زمین می‌خوابید. وقتی بالش زیر سرش می‌گذاشتم، گریه می‌کرد. می‌گفت: چرا من باید سرم را روی بالش بگذارم در حالی که بچه‌ها در جبهه سرشان را روی خاک می‌گذارند. دلم پیش بچه هاست. حدود ۲۸ ماه در جبهه بود. همیشه ورد زبانش این بود که خدایا شهادت را نصیب من کن. بالاخره رسید آن روزی که کوروش انتظارش را می‌کشید. برای من که بدون پدر و با سختی بزرگش کرده بودم خیلی سخت بود. گفتند در جریان عملیات بر اثر اصابت ترکش به سرش به شهادت رسیده. کوروش شش ماهه بود که سخت بیمار شد. مرحوم پدرش خیلی برای بهبودی او تلاش کرد. طوری که همه می‌گفتند چرا اینقدر خرج این بچه می‌کنی؟ پدرش می‌گفت: فقط همین بچه به درد من می‌خورد! همینطور هم شد. بعد از شهادت کوروش، پدرش به خواب عروسمان آمده و گفته بود: کوروش شفاعت مرا کرد.

ویژه برنامه ستارگان پرفروغ پنجشنبه ۱۵ تیرماه ساعت ۱۰ در خانه فرهنگ امام علی(ع) به نشانی یافت آباد، میدان الغدیر، بلوار الغدیر شمالی، میدان جانبازان، جنب مجموعه شهید مختار سلیمانی  میزبان شهروندان است.
نظر شما