چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۵۱
کد خبر: ۹۳۳۴۸
|
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲
اجرای ویژه‌برنامه ستارگان پرفروغ در فرهنگ‌سرای خاتم
ویژه‌برنامه «ستارگان پرفروغ» همزمان با جشن ولادت شهید کوروش نظافتی با حضور خانواده شهدای مدافع حرم برگزار و از خانواده این شهید تجلیل شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ویژه‌برنامه «ستارگان پرفروغ» با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و تکریم خانواده آنان همزمان با سالروز تولد شهیدان توسط مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۸ برگزار می‌شود و اولین اجرای تابستانی این ویژه‌برنامه به جشن ولادت شهید کوروش نظافتی و تکریم خانواده‌اش اختصاص داشت.

این برنامه پنجشنبه ۱۵ تیر ماه با حضور شماری از خانواده‌های شهدای مدافع حرم و مسئولان منطقه ۱۸ در فرهنگ‌سرای خاتم برگزار شد.

برنامه با اجرای حمیده ذوالفقاری و قرائت قرآن کریم توسط بهروز خرم بخت آغاز شد و سپس حامد طراحی رییس فرهنگ‌سرای خاتم و مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۸ به حاضران خیر مقدم گفت. بازخوانی وصیت‌نامه شهید و خاطره گویی مادر شهید بخش بعدی مراسم بود.

مادر شهید نظافتی در این مراسم درباره فرزند شهیدش گفت: کوروش پنج ساله بود که برادرش به مدرسه رفت. از آن موقع بی‌تابی‌هایش شروع شد. می‌گفت من هم می‌خواهم بروم مدرسه. بالاخره به مدرسه رفتیم و با اصرار ما و برخلاف خواست مسئولان مدرسه او را در کلاس اول ثبت نام کردیم. دروس اول دبستان را با نمرات عالی گذراند. آن قدر باهوش بود که همه معلمان از او تعریف می‌کردند و تا دیپلم به همان خوبی درس خواند. کوروش با همه بچه‌ها فرق داشت، از نظر اخلاق و ایمان نمونه بود. در خانه همیشه در کارها کمک می‌کرد. لباس‌های برادرش را می‌شست، کفش‌هایش را تمیز می‌کرد. کمی که بزرگ شد اجازه نداد دیگر لباس‌هایش را بشویم. به ورزش علاقه داشت و فوتبالیست هم بود. در دوران جنگ تحمیلی همه زندگی‌اش خلاصه شده بود در جبهه. ۵-۶ ماه جبهه می‌ماند و فقط چند روز مرخصی می‌آمد. نمی‌گذاشت برایش رختخواب پهن کنم، روی زمین می‌خوابید. وقتی بالش زیر سرش می‌گذاشتم، گریه می‌کرد و می‌گفت چرا من باید سرم را روی بالش بگذارم در حالی که بچه‌ها در جبهه سرشان را روی خاک می‌گذارند. همیشه ورد زبانش این بود که خدایا شهادت را نصیب من کن. بالاخره رسید آن روزی که کوروش انتظارش را می‌کشید. برای من که بدون پدر و با سختی بزرگش کرده بودم خیلی سخت بود. گفتند در جریان عملیات بر اثر اصابت ترکش به سرش به شهادت رسیده. 


شهید کوروش نظافتی متولد ۱۵ تیر ۱۳۴۰ بود و در ۱۱ آبان ۱۳۶۱ در ۲۱ سالگی در عملیات محرم منطقه سومار به شهادت رسید.

مداحی حاج آقا کریمی، پدر شهید مرتضی کریمی شالی از شهدای مدافع حرم منطقه ۱۸ و پخش نماهنگ با صدای حامد زمانی و با موضوع شهدای مدافع حرم بخش‌های بعدی این مراسم بود. 

در ادامه برنامه معاون بنیاد شهید چهار دانگه در سخنانی با تبریک و تمجید از اجرای برنامه ستارگان پرفروغ گفت: جای خوشحالی است که در راستای گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تکریم مادران شهدا چنین برنامه‌ای برگزار می‌شود. خرسندم از اینکه خداوند مرا به عنوان خادم شهدا و خانواده شهدا انتخاب کرده است و  قطعاً خود شهیدان ناظر اعمال ما هستند. انشالله کارهایی که انجام می‌دهیم برای رضای خدا و در راستای ارزش مقام شهدا باشد.

در پایان مراسم با حضور پدر شهید مرتضی کریمی شالی، مادر شهید مجید قربانخانی و مادر شهید علیرضا  مرادی، حامد طراحی رییس فرهنگ‌سرای خاتم، غروبی جانشین معاونت فرهنگی ناحیه مسلم بن عقیل (ع)، بختیاری معاون بنیاد شهید چهار دانگه و جمعی از همکاران و مدیران مراکز فرهنگی هنری منطقه ۱۸ ضمن تقدیر از خانواده شهید کوروش نظافتی، کیک تولد این شهید توسط مادر او بریده شد.
نظر شما