جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۱۳
کد خبر: ۹۳۳۷۷
|
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶
حسن میرعابدینی در پنجاه و دومین نشست «ترنم قلم» به نقد و بررسی کتاب «یک پرونده کهنه» از رضا جولایی می‌پردازد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نشست «ترنم قلم» با موضوع نقد و بررسی کتاب «یک پرونده کهنه» روز سه‌شنبه ۲۰ تیر ماه ساعت ۱۷ با حضور رضا جولایی نویسنده و حسن میرعابدینی و محمدرضا گودرزی به عنوان منتقد در کتابخانه فرهنگ‌سرای گلستان برگزار می‌شود.

این کتاب که توسط نشر آموت منتشر شده، ماجرای پنج نفر را روایت می‌کند؛ یک سرهنگ ستاد، یک سرگرد فراری، یک سروان اخراجی و دو نفر شخصی. دور یک میز گرد قدیمی با چند صندلی لهستانی و یک چراغ سقفی حبابدار که نور اندکی به اتاق می‌پاشید. پرده‌ها را کشیده بودند. نمی‌دانستند که بیرون برفِ ریزی شروع به باریدن کرده. زمستان سختی بود. دائم برف می‌بارید. همه جا یخ زده بود، حتی شاخه‌های درختان یخ زده بودند و از آنها قندیل‌های بلورین آویزان بود. هر شب چند پرنده یخ می‌زدند و زیر شاخه‌ها می‌افتادند اما کسی به آنها نگاه نمی‌کرد.

از رضا جولایی پیش از این آثاری مانند حکایت سلسله پشت کمانان (رمان)، تالار طربخانه (مجموعه داستان)، شب ظلمانی یلدا (رمان)، حدیث دردکشان (داستان بلند)، سوءقصد به ذات همایونی (رمان)، جاودانگان (داستان بلند) و نسترن‌های صورتی (مجموعه داستان) منتشر شده است.

جولایی برنده جایزه ادبی کرمانشاه برای مجموعه داستان برکه‌های باد، برنده لوح زرین و گواهی افتخار بهترین مجموعه داستان بعد از انقلاب برای کتاب «جامه به خوناب»، برنده تندیس زرین جایزه ادبی یلدا برای کتاب «باران‌های سبز» و برنده جایزه جشنواره ادبی اصفهان، برنده جایزه تقدیری مهرگان و نامزد جایزه منتقدان مطبوعات برای رمان «سیماب و کیمیای جان» است.

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند به نشانی نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان، فرهنگ‌سرای گلستان مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۷۷۸۲۷۷۳۰ تماس بگیرند.
نظر شما