پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۲۳
کد خبر: ۹۳۳۷۹
|
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴
مدیر امور نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از نگاه حرفه‌ای این سازمان به ترویج تئاتر در سطح شهر تهران اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه تیاتر توانسته اقشار مختلفی از مردم را تحت پوشش قرار دهد.
نگاه حرفه‌ای به ترویج تئاتر در سطح شهر تهرانبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، شهرام کرمی با بیان اینکه سالانه سازمان فرهنگی هنری شهرداری ۵ هزار تئاتر را در معرض دید کودکان قرار می‌دهد گفت: مهم‌ترین فعالیتی که سازمان فرهنگی هنری شهرداری در حوزه هنرهای نمایشی صورت داده در دو رویداد جشنواره‌ای نمود یافته است. جشنواره تئاتر شهر جشنواره‌ای ویژه هنرمندان جوان است که به صورت سالانه برگزار می‌شود؛ همچنین سوگواره تئاتر خمسه از جشنواره‌هایی است که به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری همه ساله در ایام سوگورای امام حسین(ع) در ماه محرم و صفر برگزار می شود که یکی از اصلی‌ترین جشنواره‌های دینی کشور به شمار می‌رود. جدای از این دو موضوع یکی از فعالیت های اصلی فرهنگسراها که مورد توجه خانواده ها قرار دارد و اهداف والایی در تعالی بخشی و تربیت کودکان این سرزمین دارد اجرای تئاتر کودک است که سالانه بیش از ۵ هزار تئاتر کودک در فرهنگ‌سراها را به معرض عموم مخاطبان قرار می دهد که خوشبختانه خانواده ها با کودکان خود به خوبی ازاین جشنواره و برنامه ها استقبال به عمل آورده‌اند.
 
 وی با اشاره به افتتاح پردیس تئاتر تهران گفت: مشارکت در رویدادهای هنری همچون مشارکت در جشنواره تئاتر فجر از جمله فعالیت های است که سازمان شهرداری تهران بدان اهتمام دارد و هرساله با تولیداتی که در فرهنگسراها در جشنواره های بزرگ کشوری صورت می گیرد توفیق ارائه خدمات به اقشار مختلف مردم و علاقمندان به مباحث هنری را دارد. خوشبختانه افتتاح پردیس تئاتر تهران از سال ۹۵ خبر خوبی در حوزه تئاتر است چراکه روزانه حداقل چهار تا پنج تئاتر دراین مرکز هنری اجرا می شود.
 
وی با بیان اینکه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نگاه حرفه‌ای به ترویج تئاتر در سطح شهر دارد گفت: بدون شک توجه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به موضوع تئاتر امر نیکویی است چراکه فعالیت‌های انجام‌گرفته مختص به یک گروه سنی نیست بلکه فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه مخاطب کودک، نوجوان، خانواده توانسته اقشار مختلفی از مردم را تحت پوشش قرار دهد. خوشبختانه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در دو رویکرد موثر هم به گروه های آماتور امکان حضور و رقابت در عرصه های هنری را داده و هم با همکاری و استفاده از گروه‌های حرفه‌ای توانسته در راه اعتلای فرهنگ هنری تهران تاثیرگذار باشد. در واقع تئاتر به عنوان یک مقوله جدید در سطح کلان در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران دنبال می شود و امید می رود که برنامه ها به خوبی تداوم یابد.
 
مدیر امور نمایشی سازمان فرهنگی هنری شعرداری تهران اضافه کرد: رشد و گسترش سالن‌های تئاتر و افزایش مراکز هنری و بودجه و اعتبارات خاص این حوزه از اهم فعالیت‌های قابل توجه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است. بی شک افزایش و توسعه فرهنگ‌سراها و خانه‌های فرهنگ و سالن‌های تئاتر منجر به افزایش فعالیت‌های هنری در سطح استان شده است. 

وی افزوده: مدیریت شهری در سال‌های گذشته به گسترش سالن‌های تئاتری اهتمام داشت که از آن جمله می توان به ساخت ایران‌شهر، پردیس تهران و مرکز هنرهای نمایشی صبا و موزه استاد انتظامی اشاره کرد. ساخت سالن های تئاتر در باغ کتاب از خبرهای خوبی است که مسبب آن شهرداری تهران است. بی شک تا زمانی که سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران رویکرد حمایتی دارد و از ظرفیت و پتانسیل علاقه‌مندان به فرهنگ در حوزه‌های مختلف استفاده می کند شاهد گسترش حضور و مشارکت گروه هنری و جذب جوانان در مسیر فرهنگی و سالمی خواهیم بود.  
 
کرمی در پایان گفت: خوشبختانه بخش عمده‌ای از فعالیت‌هایی که در فرهنگ‌سراها انجام می‌شود با حضور گروه‌های نوجوان و جوان انجام می‌شود. امروز شاهد هستیم شهرداری تهران توانسته در بخش‌های آموزشی مثمرثمر باشد و فرهنگ‌سراها جوانان بسیاری را در طول سال بخصوص در فصل تابستان جذب می‌کنند. خوشبختانه سازمان فرهنگی – هنری شهرداری امسال در بیش از ۳۰ مرکز آموزش تئاتر را برای فصل تابستان و اوقات فراغت پیش بینی کرده که با عنوان مدرسه تئاتر دنبال می‌شود. فعالیت های پر رونقی که در سازمان فرهنگی هنری در عرصه تئاتر دنبال می شود رویکرد خاصی به جوانان دارد که خوشبختانه یکی از مخاطبان عمده شهرداری تهران دانش آموزان مدارس هستند که در تمام سال بخصوص در ایام تعطیلات تئاترهای کودک و نوجوان را در فرهنگ‌سراها دنبال می‌کنند.
نظر شما