جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۰۰
کد خبر: ۹۳۳۸۱
|
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲
توضیحات مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۲ درباره بازسازی سینما «تهران»
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۲ از بازسازی ساختمان سینما «تهران» در میدان امام حسین (ع) و تبدیل آن به «فرهنگ‌سرای عترت» خبر داد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سید علیرضا فاطمیان پور، مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۲ درباره ساختمان سینما «تهران» در میدان امام حسین (ع) گفت: ساختمان سینما «تهران» به شهرداری تهران فروخته شده و قرار بوده به عنوان بخشی از طرح میدان آیینی امام حسین (ع) باشد، اما به دلایل متعددی کار متوقف شده و این ساختمان مدت‌ها بدون استفاده مانده بود. 

وی ادامه داد: این ساختمان به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران واگذار شد و با توجه به بررسی‌ای که روی سازه انجام شده است، به این نتیجه رسیدیم که ساختمان قابل استفاده است و فقط به بازسازی نیاز دارد. در نظر داریم از این ساختمان به عنوان یک مجموعه فرهنگی هنری بهره‌برداری کنیم.  این سینما یک سالن اصلی دارد که همه چیز آن از بین رفته و قرار است به عنوان سالن سینما و تئاتر مدرن همانند سالن‌های متعددی  که شهرداری در تهران  ایجاد و یا تعمیر اساسی کرده ،تجهیز شود تا تئاترها و برنامه‌های آیینی در آن روی صحنه برود و تکمیل‌کننده برنامه‌های میدان امام حسین (ع) باشد.

وی افزود: این مرکز قرار است با نام «فرهنگ‌سرای عترت» به عنوان یک پاتوق فرهنگی در اختیار شهروندان قرار گیرد. ساختمان قبلی سینما فقط به یک بخش از هنر می‌پرداخت، اما در نظر داریم در این فرهنگ‌سرا به صورت ویژه‌تر به فرهنگ و هنر بپردازیم و در صورت امکان بخش‌هایی برای تمرین تئاتر و نمایش فیلم ایجاد کنیم. 

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۲ با بیان اینکه تا کنون تئاترها و برنامه‌های زیادی در میدان امام حسین (ع) برگزار شده، بیان کرد: ما برنامه‌های متنوع و بزرگی را در میدان برگزار کرده‌ایم ولی اجرای تئاتر صحنه ای و تخصصی که فضا، نور و دکور می‌خواهد در میدان کار مشکلی است و با راه‌اندازی فرهنگ‌سرای عترت این مشکل برطرف می‌شود و می‌توانیم این فعالیت‌ها را در این سالن انجام دهیم. 

فاطمیان پور درباره زمان بهره‌برداری این مرکز فرهنگی گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان تابستان فاز اول این فرهنگ‌سرا افتتاح شود.
نظر شما