شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۰۷
کد خبر: ۹۳۴۷۸
|
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۳
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری خبر داد
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در نشست با معاونان آفرینش و اجرای مناطق ۲۲ گانه و روسای خانه‌های فرهنگ به بیان جزئیات ویژه‌برنامه «عصرانه‌های شادی» پرداخت.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حجت‌الاسلام حسن ناصری‌پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری در نشست هماهنگی بیشتر با معاونان آفرینش و اجرای مناطق ۲۲ گانه و روسای خانه‌های فرهنگ به بیان جزئیات ویژه‌برنامه «عصرانه‌های شادی» پرداخت و گفت: «عصرانه‌های شادی» یکی از برنامه‌های «جشنواره تابستانی تهران» است که با رویکرد افزایش شادی و نشاط برای گروه‌های سنی گوناگون در نظر گرفته شده و در آن بازی‌های سنتی ایرانی ترویج می‌شود، بازی‌هایی که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته‌اند. 

وی ادامه داد: این برنامه در مناطق ۲۲گانه شهر تهران شنبه تا پنجشنبه هر هفته از ساعت ۱۷ تا ۲۱ اجرا می‌شود و برای روز جمعه ویژه‌برنامه «آدینه‌ها عیدند» پیش‌بینی شده است. همچنین برای هر هفته یک شعار تعیین شده که عصرانه‌های شادی بر اساس آن شعار اجرا می‌شود و به مناسبت‌های تقویمی نیز توجه شده است.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری تصریح کرد: بخشی به نام «پیشنهاد خوب» در این ویژه‌برنامه طراحی شده که در آن مراکز خیریه معتبر معرفی شده‌اند تا کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست به برنامه دعوت شوند چراکه این اقشار به طور معمول دچار محرومیت‌های فرهنگی هستند و استفاده آنها از برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری حائز اهمیت است.

ناصری‌پور به فراهم کردن امکان انجام بازی‌های گوناگون اشاره کرد و گفت: با توجه به گسترش بیش از حد بازی‌های رایانه‌ای و کم‌تحرکی کودکان و نوجوانان، در برنامه «عصرانه‌های شادی» بازی‌های میدانی، فکری و شهربازی بادی نیز در نظر گرفته شده است. برنامه‌های نمایشی مانند خیمه‌شب‌بازی و نمایش‌های خیابانی، برنامه‌های ورزشی و تفریحی و پخش فیلم‌های کوتاه، آموزشی و انیمیشن با توجه ویژه به گروه سنی کودک و نوجوان از دیگر برنامه‌هاست. 

«عصرانه‌های شادی» از ۱۷ تیر ماه آغاز شده و تا پایان تابستان ادامه دارد و مکان برگزاری آن با توجه به شرایط مناطق متفاوت است، برخی مناطق برنامه را در مراکز فرهنگی برگزار می‌کنند و برخی مناطق در بوستان‌ها میزبان شهروندان هستند. برای دریافت اطلاعات بیشتر از برگزاری «عصرانه‌های شادی» می‌توانید به نزدیک‌ترین فرهنگ‌سرای محل سکونت خود مراجعه کنید.

نظر شما