پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۴۷
کد خبر: ۹۳۴۸۴
|
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷
نخستین کارگاه شیوه سبک‌شناسی هنرجویان نقاشی کودکان و نوجوانان به سرپرستی لیلا کعبی روز چهارشنبه ۲۱ تیر ماه در فرهنگ‌سرای شفق برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نخستین کارگاه شیوه سبک‌شناسی هنرجویان نقاشی کودکان و نوجوانان به سرپرستی لیلا کعبی همزمان با بازدید از نمایشگاه نقاشی «سیری در کهکشان‌ها» به هنرمندی فاطمه دیبائیان روز چهارشنبه ۲۱ تیر ماه در فرهنگ‌سرای شفق برگزار شد.   
 
کعبی مدرس نقاشی کودکان و نوجوانان در این باره گفت: با توجه به اینکه کودکان کاوش‌گران حسی هستند و در زمینه نقاشی با سبک‌های آبستره (انتزاعی)، مفهومی و اکسپرسیونیسم ارتباط خوبی برقرار می‌کند از تصاویر کشیده شده خود لذت می‌برند و زمان مشاهده آثار این کودکان کژنمایی واقعیت بیرون، عدم پیروی محض از طبیعت، عدم بهره‌وری از اصول و مفاهیم سنتی زیبایی‌شناسی، مبالغه و اغراق را  طبیعی می‌کنند. همانند سبک اکسپرسیونیسم که بیشتر به هنر کودکان نزدیک است.
 
وی افزود: نقاشی آبستره سبکی که ممکن است از نگاه بعضی‌ها خیلی ساده به نظر برسد و هرکس بگوید قادر به اجرای آن است اما شاید کشیدن آن نسبت به نقاشی‌های کلاسیک قدری چالش‌برانگیزتر باشد و این سبک برای بچه‌ها دقیقاً حکم یک بازی را دارد. سبکی که آبستره قوانین و عرف حاکم میان سبک‌ها را زیر پا می‌گذارد و انتخاب با هنرمند است که ساختارها و قواعد را بشکند و یا پر معنا کند.
  
فرهنگ‌سرای شفق در یوسف‌آباد، خیابان سید جمال‌الدین اسدآبادی، خیابان ۲۱، بوستان شفق واقع شده است.
نظر شما