پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۰۳
کد خبر: ۹۳۵۳۱
|
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵
ویژه برنامه ستارگان پرفروغ در فرهنگسرای خاتم(ص) برگزار شد
در استمرار اجرای ویژه برنامه ستارگان پرفروغ، جشن ولادت شهید علی رضا مرادی با حضور خانواده شهدای حرم برگزار و از خانواده این شهید تجلیل شد.
برگزاری جشن تولد شهید علی رضا مرادی با حضور خانواده شهدای حرمبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ویژه برنامه ستارگان پرفروغ با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و تکریم خانواده  آنان همزمان با سالروز تولد شهیدان از سوی مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۸ برگزار می شود و دومین اجرای تابستانی این ویژه برنامه به جشن ولادت علی رضا مرادی و تکریم خانواده این شهید اختصاص داشت.

جشن ولادت شهید مرادی عصر دیروز یک شنبه ۲۵ تیر ساعت ۱۷ همزمان با سالروز تولد این شهید با حضور شماری از خانواده شهدای حرم و مسوولان منطقه 18 در فرهنگسرای خاتم(ص) برگزار شد.

این مراسم با مقدمه و معرفی برنامه توسط مجری و قرائت قرآن کریم توسط بهروز خرم بخت آغاز شد و سپس حامد طراحی رییس فرهنگسرای خاتم(ص) و مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۸ ضمن خیر مقدم به حاضرین شعری در باره حماسه آفرینی شهدای مدافع حرم قرائت کرد.

باز خوانی وصیتنامه شهید و خاطره گویی پدر شهید از دیگر بخش های مراسم بود و سیره ی رفتاری و سلوک تربیتی وی در قالب بیان خاطرات از زبان والدین و خانواده معظمش مرور شد.
پدرشهید مرادی ضمن تقدیر و تشکر از برگزاری برنامه ستارگان پرفروغ گفت: چنین برنامه هایی یاد شهدا را در جامعه زنده نگه می دارد.

وی در باره فرزند شهیدش اظهار داشت: علیرضا را به‌عنوان پسری سر به زیر و دستگیر نیازمندان و افراد گرفتار می‌شناختند و هر‌ کاری از دستش بر می‌آمد برای رفع مشکلات مردم انجام می‌داد. علی رضا عاشق بسیج و مسجد بود .

مادر شهید نیز درباره کارهای خیرخواهانه فرزند شهیدش گفت: گاهی می‌دیدیم که ماشینش نیست. می‌پرسیدیم می‌گفت به یکی از دوستانم داده‌ام تا مشکلش را حل کند. زمانی که به او اعتراض می‌کردم می‌گفت که بنده‌ خدا مادرش مریض بود، ماشین را دادم تا به بیمارستان برود و هزینه آژانس ندهد.بارها خودش با اتوبوس و تاکسی خطی به محل کارش می‌رفت، در حالی که ماشین داشت.

شهید علیرضا مراد  متولد تیر ماه ۱۳۶۸ از رزمندگان مدافع حرم بود که در تاریخ ۲۱ دی ماه ۹۴ در سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

درپایان این مراسم ضمن تقدیر از خانواده شهید علیرضا مرادی، با حضور حامد طراحی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۸، محمد سعادت رئیس فرهنگ‌سرای رضوان و همکاران این فرهنگ‌سرا، قلی‌وند معاون فرهنگی هنری بسیج  مسلم بن عقیل، رضا شیرزادیان شهردار ناحیه ۲  منطقه ۱۸ و همکارانش، مدیران کتابخانه های منطقه ۱۸ و روسای مراکز فرهنگی هنری منطقه ۱۸ کیک تولد این شهید توسط پدر و مادر و خواهرش بریده شد.
 
نظر شما