پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۲۰
کد خبر: ۹۳۵۷۹
|
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴
با رونمایی از تارنمای جشنواره‏‌های مجازی در کتاب‏خانه فردوس
فرهنگ‌‏سرای فردوس با اجرای مراسم رونمایی از سایت جشنواره‏‌های مجازی، «چهارمین جشنواره تولید کتاب‏‌های صوتی کودکان، نوجوانان و نابینایان» را از روز سه‌شنبه ۲۷ تیرماه سال جاری آغاز کرد.
چهارمین جشنواره کتاب‌های صوتی آغاز به کار کردبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، بیژن پورمند رییس فرهنگ‏سرای فردوس با تاکید بر اهمیت ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‏خوانی گفت: «جشنواره تولید کتاب­‌های صوتی کودکان، نوجوانان و نابینایان» عنوان برنامه­‌ای است که طی آن کتاب‌های مناسب این رده سنی و گروه اجتماعی، با مشارکت داوطلبان و علاقه‌مندان، به کتاب صوتی تبدیل می‌شود. چهارمین دوره این جشنواره در بخش‌­های اصلی (تولید کتاب صوتی از میان کتاب­‌های معرفی شده)، بخش جنبی (جمع‌آوری افسانه‌ها و متل‌ها با زبان‌ها و لهجه‌های محلی)، بخش قصه‌گویی و بخش ویژه (تولید کتاب صوتی به صورت گروهی) برگزار می‏‌شود.
 
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۵ افزود: با توجه به هزینه بالای تولید و چاپ کتاب‏‌های بریل برای نابینایان و حجیم بودن آنها، امکان تبدیل بسیاری از کتاب‏‌های چاپ‏ شده وجود ندارد. در نتیجه در این دوره از جشنواره شرایطی فراهم شده است تا علاقه‌‏مندان بتوانند با نیت خیرخواهانه و عمل نوع‏ دوستانه خود در تولید کتاب‏‌های صوتی مشارکت کنند.
 
رییس فرهنگ‏سرای فردوس با اشاره به ویژگی‏‌های تارنمای جشنواره گفت: بخش اصلی آن شامل تولید اثر از میان کتاب‌‏های معرفی شده و بخش جنبی آن، گردآوری افسانه‏‌ها و متل‏‌ها با گویش‌ها و لهجه‌های محلی را شامل می‏‌شود. قصص قرآنی و دینی و همچنین بخش ویژه برای تولید کتاب صوتی به صورت گروهی و خانوادگی، از دیگر بخش‌های تفکیک‏ شده در این سایت است. 

وی افزود: کتاب‏خانه فردوس پس از گردآوری فایل‌‌های ارسال شده به جشنواره و انجام خدمات فنی لازم روی آنها، آثار نهایی و کامل را برای بهره‏‌برداری در اختیار مراکز ویژه نابینایان در سراسر کشور قرار خواهد داد.  

بیژن پورمند با اشاره به بخش مسابقه و رقابتی این دوره از جشنواره گفت: اگرچه داوطلبان با رویکرد معنوی و خیرخواهی و نوع‏ دوستی در این جشنواره مشارکت خواهند داشت اما، پس از انتخاب آثار برگزیده توسط هیات داوران لوح و جوایز ارزنده‏‌ای به آنها تعلق خواهد گرفت. 
 
علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در چهارمین جشنواره تولید کتاب‌های صوتی، ابتدا به سایت جشنواره به نشانی www.ketabkhanimajazi.ir  مراجعه کرده و ثبت‌نام کنند. سپس، کتاب یا کتاب‌های مناسب گروه سنی کودکان، نوجوانان و به ویژه نابینایان را انتخاب کرده و آن‏‌ها را در خانه، استودیو و یا هر مکان مناسب دیگری، بازخوانی و صدای خود را ضبط کنند. سپس فایل تولید شده را از هریک از دو طریق سایت جشنواره یا تلگرام  دبیرخانه به شماره (۰۹۱۹۷۷۴۳۳۴۸) ارسال کنند. 

برای کسب اطلاعات بیشتر می‏‌توانید به دبیرخانه جشنواره، واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از تقاطع شهید سلیمی جهرمی، فرهنگ‌سرای فردوس، کتابخانه فردوس مراجعه کنید یا با شماره تلفن ۴۴۰۸۱۰۴۳ تماس بگیرید.
نظر شما