جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۲۷
کد خبر: ۹۳۶۰۳
|
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱
نمایشنامه‌خوانی «شیش و بش» نوشته محمد چرمشیر به کارگردانی رضا تفکری در فرهنگ‌سرای گلستان اجرا می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نمایشنامه «شیش و بش» نوشته محمد چرمشیر توسط گروه نمایشی آواتئاتر به صورت رایگان اجرا می‌شود. این نمایشنامه خوانی به کارگردانی رضا تفکری روز شنبه ۳۱ تیر ماه ساعت ۱۹ در فرهنگ‌سرای گلستان برگزار می‌شود. 

محمد چرمشیر نمایشنامه‌نویس و مدرس تئاتر متولد سال ۱۳۳۹ در تهران و دانش‌آموخته ادبیات نمایشی در سال ۱۳۶۶ از دانشگاه تهران است. او بیش از ۱۰۰ نمایشنامه نوشته و ۵۴ نمایشنامه چاپ شده دارد که این آثار به زبان‌های انگلیسی، آلمانی و فرانسوی ترجمه و در ایران، آلمان، انگلستان، فرانسه، سوئد، ایتالیا و آمریکا اجرا شده‌اند. چند نمایشنامه او عبارت است از: می‌بوسمت و اشک، باد اسب است، قهوه قجری و رقص مادیان‌ها.

نمایشنامه «شیش و بش» کمدی اشتباهات است. این نمایش درباره دو خانواده به نام‌های صحاف و یزدی است که بر سر فروش دکانشان اختلاف چند ساله دارند. این اختلاف‌ها باعث به وجود آمدن یک سری سوءتفاهم‌ها شده است، اما علاقه دختر و پسر این دو خانواده به هم در نهایت ماجرا را به شکل متفاوتی رقم می‌زند.

زهره کرمی، پگاه فولادی، پریسا صنیعی، حامی برازنده نژاد، مهسا خسروی، علی شفیعی، امید شهدادی، مرتضی مهربان، پریا علیمردان، همایون ظفرپور و مهدی منصوری از عوامل اجرایی نمایشنامه خوانی هستند.

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به فرهنگ‌سرای گلستان به نشانی نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان، جنب بوستان فدک مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با تلفن ۷۷۸۱۵۱۷۳ تماس بگیرند. 
نظر شما