شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۱۸
کد خبر: ۹۳۶۰۵
|
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸
گیتی خامنه، مجری برنامه‌های کودک تلویزیون:
گیتی خامنه، مجری برنامه‌های کودک تلویزیون با اشاره به برگزاری جشنواره «مادران قصه گوی شهر تهران» قصه‌گویی را در فرهنگ سنتی و ایرانی دارای ریشه‌ای کهن دانست.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، گیتی خامنه، مجری برنامه‌های کودک تلویزیون با حضور در فرهنگ‌سرای گلستان در اشاره به برگزاری جشنواره «مادران قصه‌گوی شهر تهران» گفت: بچه‌ها وقتی در مسیر داستان و قصه قرار می‌گیرند، ناخودآگاه دوست دارند خط جذاب قصه را دنبال کنند که همین پیگیری فرصتی بهتر برای استفاده از عالم قصه‌گویی می‌شود.
 
وی افزود: قصه‌گویی در فرهنگ سنتی و ایرانی ریشه بسیار کهنی دارد، پس بهتر است بخش مهمی از آموزه‌های تربیتی کودکان را همچون گذشته‌ها از طریق دوست داشتنی‌های آنها مانند قصه‌گویی آموزش دهیم.
 
خامنه اظهار کرد: من معتقدم بهترین راه برای ارتباط و ارائه آموزش‌های مهم در زمینه‌های عاطفی، اجتماعی، معنوی و فلسفی به کودکان همین هنر قصه‌گویی است، چون کودکان با دقت داستان را از اول تا انتها گوش می‌دهند و همین پیگیر بودنشان روشی برای ارائه آموزش‌های مهم است.
  
وی تأکید کرد: قصه‌گو از نظر من کسی است که منتقل‌کننده زیباترین مفاهیم، باصفاترین ادبیات و دلچسب ترین آموزش‌ها به شنوندگان است و همین ویژگی‌ها باعث می‌شود حتی قصه‌گوها هم در ذهن مردم به اندازه قصه جذاب و ماندگار باشند.
 
گیتی خامنه در پایان با بیان اینکه عالم عمیق قصه‌گوی بین مادر و کودک باعث می‌شود ارتباط عمیق عاطفی و آموزشی بین دو نسل برقرار شود، تصریح کرد: به همین دلیل است که حضور مادران در جشنواره مادران قصه‌گو از اهمیت بسیاری برخوردار است و امیدوارم مادران از شرکت کردن در آن استقبال کنند.
مطالب مرتبط
نظر شما