پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۰۱
کد خبر: ۹۳۶۲۸
|
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴
کتابخانه فرهنگ‌سرای فردوس با برگزاری برنامه «با هم بخوانیم» به معرفی خوانش و بررسی داستان «جنگل حیوانات» از کتاب «معامله پرسود» می‌پردازد.
«معامله پرسود» در باشگاه کتاب فردوسبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سلسله محافل ادبی «با هم بخوانیم» از جمله برنامه‌های باشگاه کتاب فردوس است که همزمان با برگزاری پویش کتابخوانی در جشنواره تابستانی تهران در فصل مهربانی با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و همچنین معرفی نویسندگان پرمخاطب برگزار می‌شود.
 
در برنامه این هفته باشگاه کتاب فردوس در روز دوشنبه ۲ مردادماه ساعت ۱۷، داستان «جنگل حیوانات» اثر «ایتالیو کالوینو» از کتاب «معامله پرسود»، با حضور جعفر توزنده‌جانی نویسنده و منتقد ادبی و جمعی از علاقه‌مندان به کتابخوانی معرفی، خوانش و بررسی می‌شود.
 
داستان تمثیلی «جنگل حیوانات» ریشخند فضای سیاه دوران جنگ است که در آن فاجعه‌ای بشری با نثری بانشاط روایت می‌شود. ماجرای روستایی ساده‌دلی که تلاش می‌کند تنها گاوش را از دست آلمانی‌ها نجات دهد و دیگر ماجراهای داستان، بازتاب مضحکه‌آمیز فجایع دوران جنگ در زندگی انسان‌هاست.
 
کتاب «معامله پر سود» مجموعه چهارده داستان از نویسندگان مشهور جهان را در بر می‌گیرد که عبارتند از: خوابی دیدم/میخائیل بولگاکف، جنگل حیوانات/ایتالیو کالوینو، طوفان/ ژول‌ورن، معامله‌ی پرسود/ پریمو لوی، چطور اتفاق افتاد؟/ آرتور کانن دویل، یکی از همین روزها/ گابریل گارسیا مارکز، "آخرین دیدار آقای بیمار/ جووانی پاپینی، "مردی که به من تعلق داشت/ جواننی پاپنیی، باران نم‌نم خواهد بارید/ ری بردبری، پسر ریسال/ خوزه گارسیا وییا، کت جادویی/ دیتو بوتزاتی، سوزن‌بان/ چارلز دیکنز، زنبورها/ آرتورمیلر و همه‌ی ما از یک مجله‌ی کوچک شروع کردیم/ نورمن لوین.
 
علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به فرهنگ‌سرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از تقاطع شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۴۴۰۸۱۰۴۳ تماس بگیرند.
نظر شما