سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
ساعت : ۰۵:۳۳
کد خبر: ۹۳۶۵۷
|
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶
همزمان با زادروز حضرت‌معصومه(س) برگزار‌ می‌شود
همزمان با فرا رسیدن زادروز حضرت معصومه(س) و روز دختر برخی از فرهنگ‌سراهای شهر تهران با برگزاری جشن‌های مختلف به استقبال این روز رفته‌اند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، جشن بزرگ دختران به مناسبت زادروز کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) و روز دختر سه‌شنبه سوم مرداد در برخی فرهنگسراهای تهران برگزار می‌شود.

جشن روز دختر در فرهنگ‌سرای خاوران

جشن بزرگ دختران شهر تهران در فرهنگسرای خاوران با حضور حامد زمانی و اجرای مژده لواسانی برگزار خواهد شد. در این مراسم سه تن از دختران شهدای مدافع حرم منطقه از جمله شهید خرمی و تقوی‌فر میهمان برنامه هستند که با تقدیر از این عزیزان، درباره خاطرات و اخلاقیات آن شهیدان بزرگوار مطالبی ارائه خواهند کرد.

پخش کلیپ شهدا، نقالی، مداحی، سخنرانی و مسابقه از دیگر برنامه‌های این مراسم است.

در حاشیه  این مراسم فروغ نیلچی‌زاده با حضور در جمع دختران، به بیان خصوصیات و منش حضرت معصومه (س) این بانوی بزرگوار پرداخته و به پرسش‌های آنان در این خصوص پاسخ خواهند داد.

این برنامه با برگزاری مسابقه‌های متنوع فرهنگی و پذیرایی از میهمانان همراه خواهد بود.

دردانه یاس در فرهنگسرای اشراق

برنامه «دردانه یاس» همزمان با دهه کرامت و به مناسبت روز میلاد کریمه اهل بیت سلام الله علیها و روز دختر برگزار می‌شود.

این برنامه با مشارکت کانون عقاید اندیشه‌های اسلامی و با آیتم‌هایی نظیر: مولودی خوانی، سخنرانی، برگزاری مسابقه و اهدای هدایا به رسم یاد بود برای دخترانی که نام ایشان مزین به نام حضرت معصومه «س» است.

علاقه‌مندان به این برنامه معنوی می‌توانند به نشانی: فلکه دوم تهرانپارس، خیابان جشنواره، فرهنگسرای اشراق مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن: ۷۷۳۵۴۷۳۵ تماس بگیرند.

فرهنگ‌سرای بهاران میزبان ریحانه‌های سرزمین من

خانه قرآن بهاران با آغاز دهه کرامت و سالروز ولادت حضرت معصومه (س) برنامه‌ای را با عنوان «ریحانه‌های سرزمین من» در فرهنگ‌سرای بهاران اجرا می‌کند.

در برنامه «ریحانه‌های سرزمین من» از دختران نمونه قرآنی منطقه ۱۷ که در رشته‌های مختلف قرآنی مانند حفظ، تجوید، روانخوانی، صوت و لحن حائز رتبه منطقه‌ای و کشوری شده اند و همچنین دختران محجبه و دارای حجاب برتر و نمونه تقدیر و تجلیل می‌شود.

از دیگر بخش‌های برنامه برگزاری نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی، کارآفرینی، عفاف و حجاب خواهد بود.

از علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه دعوت می‌شود به نشانی میدان ابوذر- خیابان سجاد جنوبی- میدان بهاران- فرهنگ‌سرای بهاران مراجعه کنند.

جشن بانوی مهربانی در سالن آمفی تئاتر جدید فرهنگ‌سرای رازی

جشن بانوی مهربانی در روز ۳ مردادماه همزمان با میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) و روز ملی دختران در سالن اجتماعات جدید  فرهنگ‌سرای رازی برگزار می‌شود.

جشن بانوی مهربانی با اجرای شیما کاتوزیان کارشناس نمایش و لیلا مومنی پور مجری صدا و سیما با بخش‌های متنوعی از قبیل  زنده نما آوا گروه حنانه، تجلیل از دختران شهدای مدافع حرم، تجلیل از دختران نخبه منطقه، تجلیل از برگزیدگان مسابقه کتابخوانی حریم حنانه، اجرای مولودی و سخنرانی برگزار می‌شود.

بر پایه این خبر سالن آمفی تئاتر جدید فرهنگسرای رازی با ظرفیت ۱۰۰ نفر، به یمن و برکت سالروز ولادت خواهر امام رئوف (س) با برگزاری جشن بانوی مهربانی افتتاح می‌شود.

علاقه‌مندان به شرکت در این مراسم می‌توانند به آدرس میدان قزوین، خیابان قزوین، خیابان شهید مرادی، بوستان رازی فرهنگسرای رازی مراجعه کنند و یا برای کسب اطلاعات با تلفن۵۵۴۲۳۳۵۳  تماس بگیرند.

جشن «طلوع کریمه» در فرهنگ‌سرای سرو

فرهنگ‌سرای سرو  با مشارکت کانون بانوان،  مراسم جشن ولادت فرخنده حضرت فاطمه معصومه (س) را  برگزار می‌کند.

در ویژه برنامه «طلوع کریمه» موسیقی سنتی توسط گروه موسیقی سنتی سولین اجرا شده و مخاطبان از ساعت ۱۰ می‌توانند در مراسم جشن شرکت کنند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره گویای ۸۸۸۸۱۸۷۹ تماس بگیرند.

دختران آفتاب در خانه فرهنگ صدف

خانه فرهنگ صدف همزمان با اول ذیقعده و به مناسبت حضرت معصومه (س) و روز دختر مراسم جشنی با عنوان «دختران آفتاب» را برگزار می‌کند.

این مراسم جشن با مشارکت پایگاه بسیج خواهران راضیه مسجد مبارک آباد با آیتم‌هایی نظیر: مولودی خوانی، سخنرانی، مسابقه فرهنگی و...میزبان شهروندان است.

علاقه‌مندان به شرکت در این مراسم معنوی و شاد می‌توانند به نشانی: پاسداران، انتهای گلستان پنجم، بوستان صدف، خانه فرهنگ صدف مراجعه کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن: ۲۲۹۵۵۵۶۶ تماس بگیرند. 

«در سایه کریمه» در خانه فرهنگ باصفا

ویژه برنامه «در سایه کریمه» عنوان مراسم جشنی است که خانه فرهنگ باصفا به مناسبت گرامیداشت سالروز میلاد مسعود کریمه اهل بیت(ع) حضرت معصومه(س) و روز دختر، برگزار می‌کند.

 این مراسم شامل سخنرانی «مسعود رستم علی» پیرامون زندگی و سیره حضرت معصومه (س) برای الگوبرداری و پیروی بانوان و دختران از منش آن حضرت در سبک زندگی فردی و اجتماعی؛ هم‌چنین اجرای مولودی خوانی توسط «محمدجواد عبدالحسین زاده» در مدح و ثنای کریمه اهل بیت (ع)، شعرخوانی آیینی، برگزاری مسابقه با اهدای جایزه و دیگر بخش‌های فرهنگی مدهبی است.
 
علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند به خانه فرهنگ باصفا واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس شرق، خیابان وفاآذر شمالی، کوچه گلزار غربی، کوچه درختی به مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر نیز با شماره ۴۴۰۹۸۷۴۹ تماس بگیرند.


نظر شما