جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۱۳
کد خبر: ۹۳۶۶۵
|
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸
مراسم رونمایی از آثار برگزیده کارگاه ملی طراحی گرافیک و کاریکاتور و پویش «شاد باشید» در دهه کرامت با حضور مدیران ارشد شهرداری تهران و سازمان اوقاف و امور خیریه در حرم مطهر امامزاده صالح(ع) برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مراسم رونمایی از آثار برگزیده کارگاه ملی طراحی گرافیک و کاریکاتور و پویش «شاد باشید» در دهه کرامت با حضور حجت الاسلام علی محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مجتبی عبداللهی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، عیسی علیزاده مدیر عامل سازمان زیباسازی و جمعی از اهالی رسانه در مرکز همایش‌های حرم مطهر امامزاده صالح(ع) برگزار شد.

۲۵۰۰ سازه رنگ و بوی کرامت می‌گیرند

عبدالهی: ۱۷۱ اثر برگزیده بر بیلبوردهای تهران
 
مجتبی عبدالهی نخستین سخنران این مراسم بود. وی درباره برگزاری پویش «شاد باشید» گفت: این پویش در تیرماه گذشته در شهر مقدس قم و در جوار بارگاه ملکوتی حضرت معصومه (س) با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه و آستان مقدس حضرت معصومه (س) برگزار شد.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران اضافه کرد: محتوای این کارگاه با توجه به دهه کرامت، ولادت حضرت معصومه (س)، بزرگداشت حضرت شاه چراغ و همچنین حضرت امام رضا (ع) به بیانیات این حضرت اختصاص پیدا کرده است.
 
وی افزود: حدود ۴۰۰ اثر خلق شده شرکت‌کنندگان توسط استادان این حوزه داوری شد و از میان آنها ۱۷۱ اثر برای اکران در سازه‌های شهری انتخاب شد. این آثار روی حدود ۲۵۰۰ سازه فرهنگی، تجاری و مترو در سطح شهر تهران از اول مرداد تا پایان دهه کرامت اکران می‌شود.
 
عبدالهی در پایان گفت: خوشبختانه تاکنون فعالیت‌های سازمان زیباسازی شهرداری تهران علاوه بر پایتخت در کلان‌شهرهای دیگر ایران نیز به نمایش گذاشته شده‌اند که این اتفاق به مدد سازمان‌ها و نهادهای دلسوزی چون، سازمان اوقاف و امور خیریه صورت پذیرفته است که در این پویش هم مشوقانه در کنار ما بودند.

۲۵۰۰ سازه رنگ و بوی کرامت می‌گیرند

حجت‌الاسلام محمدی: معرفی هنرمندانه بقاع متبرکه شادی‌بخش است
حجت الاسلام علی محمدی دیگر سخنران این مراسم بود. وی با تحسین از پویش «شاد باشیم» یاد کرد و افزود: برخی فکر می‌کنند اسلام شادی ندارد در حالی که این تفکر غلط است و هر کس با قرآن و اهل بیت زندگی کند در زندگی خود خوشحال و مسرور خواهد بود. آغاز پویش شاد باشیم، شروع مبارکی است که امیدواریم استمرار یابد.
  
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: امیدواریم هنرمندان، معارف قرآن و اهل بیت را آنچه هست معرفی کنند و بدانند دین اسلام دین عدالتی است که در جای خود حزن و اندوه و در جای خود سرور و خوشحالی را دارد.

۲۵۰۰ سازه رنگ و بوی کرامت می‌گیرند

صلاحی: بیلبوردها از حالت درآمدزایی خارج شدند
 
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آخرین سخنران این مراسم بود. وی با تقدیر از عملکرد عیسی علیزاده در سازمان زیباسازی گفت: در دهه کرامت ۹۰ درصد بیلبوردهای تبلیغاتی شهر تهران با همکاری سازمان زیباسازی شهرداری، مناسبتی و فرهنگی شده است.
 
وی در پایان گفت: یشتر بیلبوردهای کلانشهر تهران از حالت درآمد زایی خارج و با رویکرد فرهنگی و با هدف ارتقای سطح فرهنگی شهروندان در معابر شهر نصب می‌شوند.

۲۵۰۰ سازه رنگ و بوی کرامت می‌گیرند

در پایان این مراسم از تعدادی آثار فرهنگی، مناسبتی و موضوعی در پویش دهه کرامت که توسط هنرمندان تهیه شده و قرار است در دهه کرامت در سطح شهر تهران به نمایش دربیاید، با حضور مسئولان شهرداری و سازمان اوقاف و امور خیریه رونمایی شد.
نظر شما