جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۱۳
کد خبر: ۹۳۶۸۷
|
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵
با تقدیر از دختران شهیدان مدافع حرم
جشن بزرگ دختران شهر تهران به مناسبت میلاد حضرت معصومه (س) سه‌شنبه سوم مرداد در فرهنگ‌سرای خاوران برگزار شد.
جشن بزرگ روز دختر در فرهنگ‌سرای خاورانبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ویژه برنامه ریحانه با هدف اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب به منظور سالم سازی جامعه و همچنین ترغیب دختران به سوی الگوی واقعی بانوان سه‌شنبه سوم مرداد ساعت ۱۷ در سالن مطهری فرهنگ‌سرای خاوران برگزار شد.

این مراسم با اجرای مژده لواسانی مجری رادیو و تلوزیون آغاز شد و در ابتدا رضا دوستعلی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۵ و رییس فرهنگ‌سرای خاوران با تبریک روز میلاد حضرت معصومه(س) گفت: امروز دختران شهدای مدافع حرم در جمع ما حضور دارند که مایه افتخارند و از آنها تجلیل و قدردانی خواهد شد. همچنین سازمان فرهنگی هنری برای فصل تابستان ویژه برنامه‌های متنوعی تدارک دیده است که می‌توانید با مراجعه به فرهنگ‌سراها و خانه‌های فرهنگ مناطق خود از این برنامه‌ها مطلع شوید.

در ادامه مراسم محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی با تبریک آغاز دهه کرامت و روز میلاد حضرت معصوم(س) گفت: تعاریف متعددی از دختر، زن، خواهر و مادر توسط بزرگان دین، عرفا و شعرا گفته شده‌است. هیچ انسانی عزیزتر از رسول خدا(ص) پیش درگاه خداوند نیست و خداوند یک دختر به نام حضرت فاطمه (س) که در قرآن کوثر نامیده شده و همسر امام علی(ع) و مادر ائمه ما بوده، به پیامبر عنایت کرده‌ است.

وی افزود: در فرهنگ‌ ما به دختر رحمت و به پسر نعمت گفته می‌شود که جایگاه رحمت از نعمت بالاتر است. بهترین رحمت فرزند دختر است یعنی اگر خدا به خانواده‌ای دختر هدیه داد درهای رحمت و برکت برای آن خانه باز می‌شود. مرحوم پروفسور مریم میرزاخانی بزرگترین نابغه علم ریاضی دختری بود که در ایران و دانشگاه صنعتی شریف رشد کرد و در ادامه در دنیا آنقدر رشد کرد که توانست بزرگ ترین جایزه ریاضی را دریافت کند. 

محمود صلاحی در آخر از مهمان‌های برنامه برای اجابت دعوت سازمان فرهنگی هنری و از برگزار کنندگان جشن روز دختر تشکر کرد و از پدر و مادران درخواست کرد بیشتر از قبل قدردان دختر‌هایمان باشیم.

در ویژه برنامه ریحانه از دختران شهدای مدافع حرم؛ شهیدان باقری، تقدی‌فر، خرمی و زمانی تقدیر شد.

اجرای مولودی و مدح اهل بیت، نقالی زهرا غلامی و سخنرانی فروغ نیلچی‌زاده درباره شان و جایگاه دختر از دیگر بخش‌های جشن بزرگ دختران شهر تهران بود. همچنین حامد زمانی خواننده در این برنامه قطعه‌هایی را اجرا کرد.

مطالب مرتبط
نظر شما