جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۴۰
کد خبر: ۹۳۷۵۰
|
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸
«عصرانه‌های شادی» یکی از برنامه‌های «جشنواره تابستانی تهران» است که با رویکرد افزایش شادی و نشاط برای گروه‌های سنی گوناگون توسط فرهنگ‌سراها برگزار می‌شود.
عصرانه‌های شاد تهران در فرهنگ‌سراهابه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، عصرانه‌های شادی یکی از برنامه‌های «جشنواره تابستانی تهران» است که از شنبه تا پنجشنبه هر هفته از ساعت ۱۷ تا ۲۱ در مناطق ۲۲گانه شهر تهران اجرا می‌شود. این برنامه با رویکرد افزایش شادی و نشاط برای گروه‌های سنی گوناگون در نظر گرفته شده و در آن بازی‌های سنتی ایرانی ترویج می‌شود.
 
با توجه به گسترش بیش از حد بازی‌های رایانه‌ای و کم‌تحرکی کودکان و نوجوانان، در برنامه «عصرانه‌های شادی» بازی‌های میدانی، فکری و شهربازی بادی نیز در نظر گرفته شده است. برنامه‌های نمایشی مانند خیمه‌شب‌بازی و نمایش‌های خیابانی، برنامه‌های ورزشی و تفریحی و پخش فیلم‌های کوتاه، آموزشی و انیمیشن با توجه ویژه به گروه سنی کودک و نوجوان از دیگر برنامه‌هاست. این برنامه ها در دو بخش ایستگاهی شامل ایستگاه‌های مختلف فرهنگی، هنری و تفریحی از جمله نقاشی و کاردستی کودک، آموزش ایمنی و آتش نشانی، ورزش و نشاط، سلامت، مشاوره و بخش میدانی با اجرای برنامه های شاد همچون شعبده بازی، موسیقی و مسابقه حضوری با اهدا جایزه، با حضور کارشناسان مجرب به آموزش موضوعاتی همچون راستگویی و صداقت، مهربانی، امانتداری، دوستی، احترام به والدین و بزرگترها، قناعت و ساده‌زیستی و ... نیز می پردازند.
 
همچنین بخشی به نام «پیشنهاد خوب» در این ویژه‌برنامه طراحی شده که در آن مراکز خیریه معتبر معرفی شده‌اند تا کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست به برنامه دعوت شوند چراکه این اقشار به طور معمول دچار محرومیت‌های فرهنگی هستند و استفاده آنها از برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری حائز اهمیت است.
 
«عصرانه‌های شادی» از ۱۷ تیر ماه آغاز شده و تا پایان تابستان ادامه دارد و مکان برگزاری آن با توجه به شرایط مناطق متفاوت است، برخی مناطق برنامه را در مراکز فرهنگی برگزار می‌کنند و برخی مناطق در بوستان‌ها میزبان شهروندان هستند. برای دریافت اطلاعات بیشتر از برگزاری «عصرانه‌های شادی» می‌توانید به نزدیک‌ترین فرهنگ‌سرای محل سکونت خود مراجعه کنید.

نظر شما